به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۴۸۴۲۶۷

نگاهی بر قیمت آجر (سفال و لفتون) و سایر مصالح ساختمانی در سال 1403

گروه کسب و کار: قطعا برای یک بار هم که شده آجر را از نزدیک دیده‎اید. آجر گل پخته‎ای است که به شکل مکعب در می‎آید و در صنعت ساخت و ساز کاربرد گسترده‎ای دارد. ماده اصلی تشکیل دهنده آجر، خاک رس است. آجر یکی از مصالح ساختمانی سنتی است که از دیرباز در بخش‎های مرکزی و کویری ایران مورد استفاده قرار می‎گرفته است. امروزه با توجه به وجود مصالح گوناگون، تصور بر این است که آجر از رونق افتاده است، ولی آجر در انواع گوناگون مثل آجر سفال یا آجر لفتون، هنوز هم جزو مصالح پر مصرف در بازار ایران است.
نگاهی بر قیمت آجر (سفال و لفتون) و سایر مصالح ساختمانی در سال 1403
آجر سفال چیست و چه کاربردی در صنعت ساخت و ساز دارد؟
آجر سفال یکی از انواع پرکاربرد آجر است که از مخلوط خاک رس و خاک سفال تولید می‎شود؛ به همین دلیل به آجر سفال معروف است. آجر سفال، مکعبی با سوراخ‎های افقی منظم است. ویژگی‎های مهم آجر سفال عبارتند از:
●    سبک بودن: آجر سفال سبک است و موجب می‎شود که وزن کلی بنا هم کمتر شود.
●    سازگار با محیط زیست: آجر سفال حتی اگر به شیوه صنعتی هم تولید شود، باز هم برای محیط زیست ضرری ندارد؛ چون ماده اولیه تولید آجر که همان خاک رس است کاملا طبیعی است.
●    عایق حرارتی: سوراخ‎های درون آجر باعث می‎شود که انتقال دمای زیادی صورت نگیرد و گرما وارد یا خارج نشود. همانطور که گفتیم آجر جزو مصالح سنتی مناطق مرکزی ایران است و یکی از علل استفاده از آجر در ساختمان‎های سنتی همین نکته است که در هوای کویری در تابستان، گرمای کمتری به ساختمان نفوذ کند.
●    قابل دسترس: در ایران خاک رس به وفور پیدا می‎شود به همین دلیل تهیه آجر سفال اصلا کار دشواری نخواهد بود.
●    هزینه پایین: تهیه آجر سفال به مواد اولیه خاص یا تکنولوژی پیشرفته نیاز ندارد؛ همین سهولت در تولید و فراوانی آجر سفال باعث شده که قیمت مقرون به صرفه و پایینی داشته باشد.

عمده کاربرد آجر سفال در صنعت ساخت و ساز، دیوار چینی داخلی ساختمان است. امروزه وزن کلی سازه از طریق اسکلت‎های فلزی به زمین منتقل می‎شود، برای همین از آجر سفال در ساخت دیوارها به جهت جداسازی فضا استفاده می‎شود. به جز دیوارچینی که عمده کاربرد آجر است، از آجر سفال در کف، سقف، طراحی داخلی و نمای بیرونی ساختمان هم استفاده می‎شود.



آجر لفتون چیست و چه کاربردی در صنعت ساخت و ساز دارد؟
آجر لفتون شباهت‎های زیادی به آجر سفال دارد و در ویژگی‎هایی مثل وزن سبک، عایق حرارتی، هماهنگی با محیط زیست و در دسترس بودن و ... مشابه هم هستند. آجر لفتون برای اولین بار در روستای لفتون استان اصفهان تولید شد، به همین دلیل به این نام شناخته می‌شود. در بین لفتون‎ها نوع ده سوراخ آن از بقیه معروف‎تر است. آجر لفتون نسبت به سایر انواع آجر سبک‎تر است.
کاربرد آجر لفتون در صنعت ساخت و ساز به سایز آن بستگی دارد؛ آجرهای لفتون با ابعاد کوچک در دیوار چینی داخلی، دیوار چینی تراس و سقف کاربرد دارد. از آجر لفتون با ابعاد بزرگ هم در دیوار چینی محوطه و حیاط استفاده می‎شود.



بهترین قیمت آجر لفتون و سفال را از آجربان بخواهید
در هنگام خرید آجر حتما به کیفیت آن توجه کنید؛ مثلا آجر باید رنگ یکدستی داشته باشد، در جداره داخلی آن هیچ ترک یا شکستگی وجود نداشته باشد، روی سطح آجر هیچ جوشی تشکیل نشده باشد، همچنین مطمئن شوید که در ساخت آجر، از خاک رس آلوده به آهک استفاده نشده باشد.
اگر شما هم به دنبال خرید و اطلاع از قیمت آجر لفتون و سفال و هستید، برای اطمینان از کیفیت آجر بهتر است به مراکز معتبر و خوشنام مانند آجربان مراجعه کنید. مجموعه آجربان، مرجع آنلاین عرضه و فروش تخصصی آجر است؛ در این مجموعه می‎توانید با انواع آجر و قیمت آنها آشنا شوید. آجر‌بان با همکاری تولید کنندگان آجر و شرکت‎های حمل و نقل، شبکه‎ای حرفه‎ای برای فروش آنلاین ایجاد کرده است و هر کس در هر نقطه‎ای از ایران که نیاز به خرید آجر داشت، می‌تواند از امکان خرید آنلاین آجربان استفاده کند. مجموعه آجربان با شعار در مدار مشتری مداری، همواره در تلاش است که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.
شما می‌توانید با مطالعه دانشنامه و مقالات تخصصی مربوط به آجر در سایت آجربان، به همه اطلاعات مورد نیاز خود در مورد آجر دست یابید، همچنین با مراجعه به سایت این فروشگاه از قیمت روز و آنلاین انواع آجر مطلع شوید و محصول مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب به راحتی خریداری کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها