به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۱ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۸۴۳۲۱

کاملا هریس تنها نامزد دموکرات‌ها می‌ماند

کاملا هریس تنها نامزد دموکرات‌ها می‌ماند
گروه بین الملل: کاملا هریس معاون جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا ظاهرا تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر از حزب دموکرات باقی می‌ماند. کمیته ملی حزب دموکرات اعلام کرده که این نامزدی تنها، باید رسما اعلام شود.
از روز پنج‌شنبه (۱۱ مرداد) تا دوشنبه نمایندگان کنفرانس سراسری حزب دموکرات برای انتخاب نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری از این حزب به طور دیجیتال رأی خود را اعلام می‌کنند. به گفته کمیته ملی حزب دموکرات، هریس تنها کسی است که شرایط نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را دارد.به این ترتیب در کنفرانس سراسری حزب دموکرات که نیمه اوت در شیکاگو برگزار می‌شود، کاملا هریس رسما به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر معرفی می‌شود. این مراسم تنها جنبه سمبلیک دارد.
شایعاتی تایید نشده وجود دارد مبنی بر اینکه هریس قصد دارد در روز سه‌شنبه هفته آینده در برنامه انتخاباتی‌اش در فیلادلفیا معاون خود را معرفی کند. این خبر را شبکه سی‌ان‌ان نیز اعلام کرده است. کمپین مبارزاتی هریس اما پیشتر گفته بود هنوز دراین باره تصمیمی گرفته نشده است. 
حزب دموکرات‌ تا روز ۷ اوت برای انتخاب معاون به هریس فرصت داده است. در گفت‌وگوها بیش از همه سه نام به گوش می‌خورد: اندی بِشِر، فرماندار کنتاکی، جاش شاپیرو، از پنسیلوانیا و پیه بوتیجیج، وزیر حمل و نقل.
انتخاب جانشین رییس جمهور از این نظر مهم است که می‌تواند رأی‌دهندگان دیگری را نیز جذب کرده و حمایت‌های محلی را از آن حزب دموکرات کند و نیز نشانه‌ای از تخصص سیاسی است.
کمتر از ۱۰۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر باقی مانده و دموکرات‌ها تلاش می‌کنند تا استراتژی خود را تثبیت کنند. دموکرات‌ها  در انتخابات ۲۰۲۰ توانستند با اختلاف بسیار کمی در جورجیا پیروز شوند. پیروزی در ایالت‌های به اصطلاح "چرخشی" بسیار تعیین کننده است. دونالد ترامپ سعی کرد با اتهام تقلب، پیروزی جو بایدن با اختلاف بسیار کم را زیر سئوال برده و به نفع خود تغییر دهد. او حالا به دلیل اتهام تقلب در اعلام نتایج همین ایالت باید در مقابل دادگاه جوابگو شود.

 
برچسب ها: کاملا هریس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها