به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۴۸۴۵۰۹

اقامه نماز میت «غیابی» برای اسماعیل هنیه

اقامه نماز میت «غیابی» برای اسماعیل هنیه
گروه بین الملل: راهپیمایی خشم و نماز میت غیابی برای پیکر شهید اسماعیل هنیه در برخی کشورهای عربی و اسلامی و فلسطین برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در پی اینکه حماس امروز را «روز خشم» اعلام کرده و خواستار برگزاری نماز میت غیابی برای شهید اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی حماس شد، بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی شاهد راهپیمایی گسترده بودند.
در این راستا، بسیاری از مساجد اندونزی به دعوت شورای علمای این کشور برای روح شهید اسماعیل هنیه و شهدای غزه و تمام شهرهای فلسطین نماز میت غیابی برگزار کردند که از جمله این مساجد، مسجد استقلال بزرگترین مسجد جاکارتا، پایتخت بود. بسیاری از شخصیت‌های رسمی، دیپلماتیک و مردمی برای رهبر شهید فلسطین نماز میت غیابی اقامه کردند.
همچنین خبرنگار الجزیره در ترکیه گفت: چندین استان این کشور در راس آنها استانبول و آنکارا پس از نماز جمعه شاهد برپایی نماز میت غیابی برای اسماعیل هنیه بود.
وی گفت: نمازهای میت در مسجد فاتح و ایاصوفیه برگزار شد و تعداد زیادی از مردم در این مسجد حضور یافتند. ترکیه امروز را نیز روز عزای عمومی اعلام کرده است.
این در حالی است که پاکستان نیز مانند ترکیه امروز را روز عزای عمومی اعلام کرد.
در عین حال پاکستانی‌ها نیز در کراچی بر پیکر اسماعیل هنیه، نماز میت غیابی اقامه کردند.
همچنین راهپیمایی گسترده‌ای پس از نماز جمعه در امان پایتخت اردن و نیز در «إربد» در محکومیت ترور اسماعیل هنیه و یاری به غزه برگزار شد. 
همزمان با برگزاری نماز میت در سراسر کشورهای عربی و اسلامی برای پیکر هنیه در نوار غزه نمازگزاران بر روح شهید مجاهد نماز میت اقامه کردند.
عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی نیز در خطبه‌های نماز جمعه به رثای شهید هنیه پرداخت.
اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس اعلام کرد: ۳۰ هزار نمازگزار نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.
نمازگزاران مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه «دراز» بحرین نیز پس از نماز جمعه در راهپیمایی حمایت از غزه شرکت و جنایات و عربده کشی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
به دعوت «ماهر حمود»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان، در مسجد القدس شهر صیدا برای فرماندهان جهادی به شهادت رسیده شهید اسماعیل هنیه و حاج فؤاد شکر «حاج محسن» نماز میت غیابی اقامه شد.
پس از اقامه نماز توسط شیخ حمود، «ایمن شناعه»، مسؤول روابط ملی در جنبش حماس، سخنرانی کرد و گفت: «ما مسیر مذاکره را کنار گذاشته‌ایم و راه امروز روشن و انتقام است و پاسخ در فلسطین و خارج از آن اجتناب ناپذیر است.»
وی افزود: ما در مقاومت می‌گوییم که آمادگی داریم نه تنها عرصه درگیری را گسترش دهیم، بلکه نبردهای بزرگی را در این منطقه بگشاییم و رهبری مقاومت در فلسطین، جناح‌ها و محورها این را بیان کرده‌اند.»
شناعه تاکید کرد شهادت رهبران از شیخ موسس احمد یاسین تا سردار اسماعیل هنیه تنها بر پایداری و عزم ما در این مقاومت و پایبندی مردم به سرزمین و حقوق خود افزود.
وی تاکید کرد خون شهدا در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه هدر نخواهد شد.
برچسب ها: اسماعیل هنیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها