به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۸۵۲۸۴

آژانس هواپیمایی پته: بلیط ارزان کربلا

گروه گردشگری: خرید بلیط هواپیما برای سفر به کربلا راحت‌ترین روش برای رسیدن به این شهر مقدس است. این شهر که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری نجف قرار دارد، امکان سفر هوایی از طریق فرودگاه این شهر فراهم است. اما با نزدیک شدن به مراسمات مختلف مذهبی، جوش خروش مردم برای دیدار با کربلا بیشتر می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما کربلا، شرایط و ضوابطی وجود دارد که دانستن آنها در کاهش پرداخت موثر است. آژانس هواپیمایی پته، یکی از مراجع ارزان خرید بلیط است و در ادامه راهکارهای خرید بلیط ارزان کربلا را به شما ارائه می‌کنیم.
بلیط ارزان کربلا
بلیط ارزان کربلا
 خرید بلیط ارزان کربلا
برای سفر به کربلا از طریق هوایی دو روش وجود دارد. روش اول سفر به نجف است. این فرودگاه در فاصله کمتری از کربلا قرار دارد و ترانسفر فرودگاهی در آن فعال است. روش دوم سفر به بغداد است که با فاصله بیشتری همراه است و مناسب افرادی است که اقامت طولانی‌تری در عراق دارند. شرایط و نحوه خرید بلیط ارزان کربلا به شرح زیر است.

بلیط چارتری کربلا بخرید
به نقل از بهار نیوز خرید بلیط چارتری نجف در روزهای منتهی به اربعین با رقابت بیشتری همراه است. در واقع طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تنها تا تاریخ ۲۴ مرداد بلیط چارتری برای مقصد نجف موجود است و در این روزها قیمت بلیط چارتری پایین‌تر از روزهای دیگر است. در حال حاضر بلیط هواپیما تهران نجف با قیمت ۴ میلیون تومان و به صورت چارتری به فروش می‌رسد. این در حالی است که بلیط‌های سیستمی به نقل از آقای یازرلو در روزهای ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور با افزایش پلکانی همراه خواهند بود.

بلیط هواپیما رفت و برگشت بخرید
به نقل از بهار نیوز و با استناد به مصوبات سازمان هواپیمایی کشور، خرید بلیط رفت و برگشت از هر مقصدی باید در محدوده خاصی قرار بگیرد. برای مثال با خرید بلیط هواپیما پته، از شهرهای تهران و مشهد باید تا حداکثر ۱۲ میلیون تومان هزینه کنید و استان‌های خراسان‌ها، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به مقصد نجف اشرف حداکثر می‌تواند تا ۱۰ میلیون تومان به فروش برسد. با سخت گیری و نظارت شبانه روزی این سازمان میزان تخلفات به پایین ترین حد رسیده و سازمان هواپیمایی از زائرین درخواست داشته که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایت خود را در آدرس اینترنتی caa.gov.irثبت کرده تا با افراد خاطی برخورد شود.

بلیط ارزان هواپیما کربلا

بلیط هواپیما به صورت گروهی بخرید
در حال حاضر آژانس‌های هواپیمایی به افرادی که به صورت گروهی سفر کنند تخفیف های خوبی می‌دهند. به نقل از رسانه بهار نیوز، این تخفیفات بیشتر شامل گروه طلاب و دانشجوها است و با هدف حمایت از اقشار کم درآمد به وجود آمده است. دقت داشته باشید که تخفیف‌های اعلامی تنها روی بلیط‌های چارتری اعمال می‌شوند و از تاریخ ۲۴ مرداد ماه عملا هیچ تخفیفی وجود ندارد.

زمان و امنیت را بخرید
سفر با هواپیما در اربعین می‌تواند شما را از مشکلات متعدد سفر زمینی نجات دهد. در حال حاضر ۶ مرز زمینی برای سفر به کربلا وجود دارد که نزدیک ترین آن مرز مهران با اختلاف ۳۰۰ کیلومتری است. سفر زمینی به کربلا، زمان‌بر است. به غیر از مدت زمان سفر جاده‌ای باید چندین ساعت در صف عبور از مرز بمانید و با توجه به گرمای بی‌سابقه، احتمال گرمازدگی و خطرات جانی در اربعین امسال بالا است. سفر به کربلا از طریق هوایی برای کودکان و سالمندان و افرادی که ناتوانی حرکتی دارند توصیه می‌گردد. در همین خصوص با افزایش ناوگان هواپیمایی روزانه بیش از ۱۸ هزار نفر در حال سفر به نجف هستند و این میزان در روزهای آتی افزایش خواهد یافت. با این حال سفر ارزان در تابستان با خرید از آژانس های هواپیمایی معتبر به راحتی ممکن می شود.

همچنین بخوانید: هزینه سفر به دبی چقدر است؟

بلیط های پیش فروش را بخرید
از تاریخ ۲۴ مرداد ماه تا ۹ شهریور ماه، بلیط‌هایی توسط چندین ایرلاین پیش فروش می‌شود. به این ترتیب، شماره صندلی و زمان پرواز شما در روزهای پایانی به اطلاعتان می‌رسد، اما از بابت سفر هوایی خیالتان راحت می‌شود. به نقل از بهار نیوز در حال حاضر هر ایرلاین به مسیر خاصی اختصاص داده شده است.
•    هواپیمایی وراش در مسیرهای ساری، اصفهان، رامسر و تهران و فروش به صورت حضوری و اینترنتی از وبسایت رسمی وراش.
•    هواپیمایی کیش ایر در مسیرهای کیش، تهران، بندرعباس، مشهد، گرگان و شیراز و فروش از طریق تمامی آژانس های معتبر سراسر کشور.
•    هواپیمایی پارس در مسیرهای شیراز، مشهد و رشت و فروش از طریق وبسایت رسمی ایرلاین.
•    هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به نجف و فروش از طریق وبسایت رسمی ایرلاین.

بلیط هواپیما کربلا ارزان

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیما
برای خرید بلیط هواپیما باید مدارک خود را از قبل آماده کنید. برای سفر به کربلا و کشور عراق نیاز به داشتن گذرنامه دارید. همه ساله کشورهای ایران و عراق برای سهولت جا به جایی زائرین خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌کنند که سفر بین دو کشور آسان‌تر و با سرعت بیشتری انجام شود. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

ثبت نام در سامانه سماح
برای سفر به کربلا در اربعین نیاز به انتظارهای طولانی و زمان‌بر نخواهید بود. در همین خصوص به گفته بهار نیوز و به نقل از سازمان فراجا، اقدامات مهمی در خصوص کاهش هزینه زائرین انجام شده و تنها با پرداخت ۶۵ هزار تومان گذرنامه اربعین با مدت اعتبار ۳ ماه برای هر زائر صادر می‌شود. یکی از راه‌های ثبت نام گذرنامه، ثبت نام در سامانه سماح است.

ثبت نام در اپلیکیشن پلیس من
افرادی که مشمول خدمت هستند و دانش آموزان و دانشجویان به شرط نداشتن غیبت می‌توانند در این اپلیکیشن گذرنامه زیارتی دریافت کنند. این گذرنامه نیاز به هیچ وثیقه‌ای نداشته و فقط برای کشور عراق صادر می‌شود.

ارز مسافرتی اربعین ۱۴۰۳
برای سفر زیارتی امسال چندین خدمات و شرایط ویژه توسط دولت و نهاد ها قرار داده شده است. یکی از این شرایط، ارز مسافرتی است. در اربعین امسال به هر شخصی که از طریق هوایی یا زمینی به کربلا برود، ۲۰۰ دینار عراق معادل ۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان تخصیص داده شده است. این میزان در بازار آزاد حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. همچنین به نقل از بهار نیوز، پرداخت عوارض خروج از کشور حذف گردیده و برای افرادی که با هواپیما از طریق فرودگاه امام خمینی سفر کنند، پارکینگ اختصاصی رایگان قرار داده شده است. 

جمع بندی
سفر هوایی با افزایش قیمت در روزهای پایانی همراه است پس اگر قصد سفر به کربلا را دارید، حتما در اولین فرصت بلیط خود را تهیه کنید. تجربه شما از سفر به کربلا چه بوده است؟ حال و هوای این شهر در اربعین را توصیف کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها