به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۸۵۳۳۲

رونمایی از پرتابگرهای تاکتیکی جدید کره شمالی 

رونمایی از پرتابگرهای تاکتیکی جدید کره شمالی 
گروه بین الملل: کره شمالی واحدهای نظامی خود در مرز با کره جنوبی را با ۲۵۰ پرتابگر موشک بالستیک تقویت می‌کند. به گزارش خبرگزاری دولتی این کشور با حضور کیم جون اونگ، حاکم کره‌شمالی، "مراسم تحویل ۲۵۰ پرتابگر موشک بالستیک تاکتیکی از نوع جدید  به واحدهای نظامی مستقر در نواحی مرزی" برگزار شد.
کیم در این مراسم گفت که راکت‌اندازها یک "سلاح تهاجمی تاکتیکی مدرن" و "شمشیری قدرتمند و ارزشمند" برای دفاع از حاکمیت کره‌ شمالی هستند. وی در عین حال اظهار داشت که طراحی موشک‌اندازها را شخصاً انجام داده است. او افزود که ارائه تسلیحات جدید در زمانی که کره‌شمالی با سیل شدید در کشور دست و پنجه نرم می‌کند، "بیان اراده راسخ حزب ما برای پیشبرد تقویت توان دفاعی" است.کیم خطاب به نیروهای مسلح و متخصصان نظامی کشورش گفت که کره‌شمالی در آینده نزدیک آمادگی هسته‌ای خود را برای جلوگیری از تهدیدات هسته‌ای و محافظت از خود در برابر هر چالشی تقویت خواهد کرد.
وی با تکرار موضع خود، گفت که "انباشت و بهبود تسلیحات هسته‌ای کشور بهترین راه برای مقابله با آنچه تهدیدها و فشارهای آمریکا" است. او تضمین صلح را تنها با "قابلیت دفاع از خود مطلق و بی‌نظیر" میسر توصیف کرد.کره شمالی در سال‌های اخیر به‌رغم تحریم‌های بین‌المللی، برنامه موشکی و تسلیحات هسته‌ای خود را به طور مداوم گسترش داده است. ایالات متحده و هم‌پیمانانش در منطقه خواستار خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی هستند.به گفته هان کوون هی، کارشناس کره جنوبی و عضو انجمن مطالعات صنایع دفاعی کره، این اولین بار است که کره‌شمالی میزان انتقال تسلیحات به نیروهای مرزی خود را فاش می‌کند. هان گفت که هر پرتابگر برای چهار موشک طراحی شده است.
روابط میان کره شمالی و جنوبی در حال حاضر در نازل‌ترین سطح خود است. کیم جونگ اون کره‌ جنوبی را "دشمن اصلی" پیونگ یانگ اعلام کرده و وعده داده که روند توسعه تسلیحات از جمله سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را گسترش خواهد داد. کره‌ شمالی همچنین تهدید کرده است که بر سر حتی "یک‌هزارم میلی‌متر" از مناطق مورد مناقشه خواهد جنگید. در واکنش به آن، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا همکاری دفاعی خود را افزایش داده‌اند.
 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها