به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۷ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۴۸۵۴۹۱

بلینکن: نیازی به گسترش جنگ نیست

بلینکن: نیازی به گسترش جنگ نیست
گروه بین الملل: با بالا گرفتن احتمال پاسخ نظامی ایران به ترور اسماعیل هنیه، وزیر خارجه ایالات متحده گفت که واشینگتن به ایران و اسرائیل اطلاع داده است که نیازی به گسترش این جنگ نیست. 
آنتونی بلینکن پس از نشستی به همراه لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، و همتایان استرالیایی آنها تاکید کرد که مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر با متحدان و شرکای واشینگتن در خاورمیانه در ارتباط مدام بوده‌اند و این اجماع در منطقه وجود دارد که جنگ نباید گسترش پیدا کند.
 بلینکن اظهار داشت: «رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک گسترده‌ای با متحدان و شرکایمان داشته‌ایم و این موضوع را به ‌طور مستقیم به اطلاع ایران رسانده‌ایم. به اسرائیل نیز به‌طور مستقیم این پیام را منتقل کرده‌ایم.»
آنتونی بلینکن در ادامه اظهارات  خود خاطرنشان ساخت که آمریکا همچنان خود را متعهد به دفاع از اسرائیل در برابر حمله احتمالی ایران می‌داند. او اما در عین حال هشدار داد که در منطقه همه باید خطرات تشدید تنش‌ها و اشتباهات محاسباتی را متوجه شوند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: «حملات بیشتر تنها احتمال عواقب خطرناک را بیشتر می‌کند، عواقبی که هیچ کسی نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند یا کامل کنترلش کند.»
پیش از این یک مقام ارشد آمریکایی که متمرکز بر خاورمیانه است به خبرگزاری رویترز گفته بود که واشینگتن نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست تا تمام طرف‌ها را از رفتن به مسیری که بازگشتی ندارد، منصرف کند.
 
برچسب ها: اسماعیل هنیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها