به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۰:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۹ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۴۸۵۶۸۵

درخشش‌سحابی مرداب بر‌فراز کاکتوس‌کالیفرنیا

درخشش‌سحابی مرداب بر‌فراز کاکتوس‌کالیفرنیا
گروه فیلم: نوئل توماس٬ عکاس نجومی که این تصاویر جادویی را در کالیفرنیا ثبت کرده است، در توضیح این ویدیو نوشت: «درخشش صورتی روشن را در مرکز آسمان می‌بینید؟ این سحابی مرداب است که در نتیجه تابش هیدروژن-آلفا می‌درخشد.»
...
به گزارش فرارو، هیدروژن آلفا پدیده ستاره‌شناسی معمولی است که بر اثر افت مدار الکترون‌های اتم هیدروژن ساطع می‌شود و خط طیف نوری سرخ‌رنگی دارد.

 توماس از تجربه ثبت این تصاویر در بیابان‌های کالیفرنیا در آمریکا این‌طور نوشته است: «وقتی دیدم که این کاکتوس‌ها در چند سال گذشته چقدر قد کشیده‌اند تعجب کردم... بعضی از آن‌ها بیش از ۲ متر شده‌اند. موش‌های زیادی اینجا شب‌ها را در سوارخ‌های پای کاکتوس‌ها صبح می‌کنند. گاهی این موجودات ریز به آرامی به من نزدیک می‌شدند و وقتی چراغ قوه‌ام را خاموش می‌کردم، به شلوارم می‌چسبیدند. در آن شب، خار یک کاکتوس از کف کفش ورزشی‌ام رد شد. در اطراف این کاکتوس‌ها با احتیاط قدم بردارید، چون خار‌های چولا با کمترین تماس به انسان‌ها و حیوانات می‌چسبد.»

باغ کاکتوس چولا در پارک ملی جاشوا تری در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا است.این باغ مساحتی حدود ۴۰ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد و عمدتا با انواع مختلفی از کاکتوس‌ها احاطه شده است.
جاشوا تری٬ پارکی طبیعی در جنوب شرقی ایالت کالیفرنیا در آمریکا است. این پارک در سال ۱۹۹۴ به عنوان پارک ملی این کشور اعلام شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها