به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۳:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۴۸۵۸۵۴

نرخ مهاجرت به سوئد  منفی شد

نرخ مهاجرت به سوئد  منفی شد
گروه بین الملل: نرخ مهاجرت به سوئد به پایین‌ترین حد خود از سال ۱۹۹۷ رسیده است. دولت سوئد با اعلام این خبر، مهم‌ترین دلیل این روند را کاهش درخواست‌های پناهندگی و خروج مهاجران از این کشور می‌داند.بر اساس پیش‌بینی‌های دولت سوئد، این کشور امسال در طی ۵۰ سال گذشته، برای اولین بار شاهد "نرخ منفی مهاجرت" بوده است. سازمان ملی آمار سوئد نیز این موضوع را تائيد کرده است.ماریا مالمر استنرگارد، وزیر امور مهاجرت سوئد  اعلام کرد که بین ماه‌های ژانویه تا ماه مه سال ۲۰۲۴، تعداد مهاجرانی که خاک سوئد را ترک کرده‌اند، ۵ هزار و ۷۰۰ نفر بیش از کسانی بوده که وارد این کشور شده‌اند.این ارقام از سال ۱۹۹۷ تاکنون به این اندازه پایین نبوده و وزیر امور مهاجرت سوئد پیش‌بینی کرده که سیر کاهشی مهاجرت به سوئد "ادامه‌دار" خواهد بود.
اولف کریسترسون، نخست وزیر محافظه کار سوئد با هدف کاهش چشمگیر تعداد مهاجران وارد دولت شده بود. او افزایش خشونت باندی در کشور را به "سیاست‌های مهاجرتی غیرمسئولانه" نسبت داده بود.سوئد که ۱۰.۳ میلیون نفر جمعیت دارد، از دهه ۱۹۹۰ تاکنون درخواست پناهندگی تعداد زیادی از مردم کشورهای بحران زده مانند یوگسلاوی سابق، افغانستان، سوریه، عراق و سومالی را پذیرفته است.
آمارها حاکی از آنند که آلمان در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین موارد تقاضای پناهندگی را در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ داشته است.
 
برچسب ها: سوئد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها