به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۶:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۸۵۹۷۹

هوشمند‌سازی ساختمان چه کمکی به کاهش مصرف برق می‌کند؟

گروه کسب و کار: در گذشته‌های نه چندان دور، ایده کنترل وسایل خانه از راه دور امری ناممکن و امکان ناپذیر بود. اما خوشبختانه پیشرفت علم و فناوری، هوشمندسازی ساختمان را برای افراد ممکن ساخته است. شما می‌توانید از راه دور (در هر نقطه از جهان) تنها با چند کلیک ساده بر روی صفحه تلفن یا رایانه همراه متصل به اینترنت، وسایل و سایر سیستم‌های داخل ساختمان خود را کنترل کنید و از این طریق، دیگر نگرانی از بابت امنیت و افزایش مصرف برق خانه خود نداشته باشید. البته برای هوشمند‌سازی ساختمان، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، وسایل و سیستم‌های خانه خود را به صورت مدرن کنترل کنید.
هوشمند‌سازی ساختمان چه کمکی به کاهش مصرف برق می‌کند؟
در این قسمت، سعی داریم به شرح پاسخ سوال هوشمند‌سازی ساختمان چه کمکی به کاهش مصرف برق می‌کند، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

هوشمند‌سازی ساختمان به چه معناست؟
قبل از آن که به شرح کاهش مصرف برق با هوشمند‌سازی ساختمان توسط لوازم و تجهیزات برقی با کیفیت و خریداری شده از الکتروکارن بپردازیم، بهتر است اطلاعاتی راجع به واژه ساختمان هوشمند داشته باشیم. به عنوان مثال، شما برای روشن کردن کولر در ساختمان معمولی باید کلید اصلی را در حالت روشن قرار دهید. اما در ساختمان هوشمند، کافی است تلفن همراه یا رایانه خود را بردارید و به کمک سیستم هوشمند، دمای محیط را تنظیم کنید تا کولر به موقع خاموش و روشن شود. در ساختمان هوشمند، شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه یا رایانه، تمامی وسایل و سیستم‌ها را کنترل نموده و نوع عملکرد آن‌ها را با توجه به شرایط فعلی خود مشخص کنید و گامی بلند در عرصه کاهش سرانه مصرف انرژی بردارید.

سیستم هوشمند ساختمان چه بخش‌هایی را در بر می‌گیرد؟
همانطور که اشاره شد، سیستم هوشمند به تمامی بخش‌ها و اجزای ساختمان دسترسی دارد و قادر به کنترل آن‌ها در هر شرایطی می‌باشد. به طور کلی سیستم هوشمند قادر به کنترل سیستم روشنایی، درب و پنجره‌ها، سایر لوازم خانگی، سیستم‌های حرارتی و برودتی است.

1-سیستم روشنایی
یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که توسط سیستم هوشمند ساختمان عمل می‌کند، سیستم روشنایی است. سیستم روشنایی نقش بسزایی را در ساختمان ایفا می‌کند و در واقع یک عضو ضروری در هر محیط محسوب می‌شود. سیستم‌های هوشمند، مجهز به سنسور‌های تشخیص افراد، دیمر و تایمر هستند و فقط در زمان حضور افراد در اتاق، چراغ‌ها را روشن می‌کنند. البته شما می‌توانید با استفاده از سیستم هوشمند ساختمان، شدت تابش نور، زمانبندی روشنایی و حتی رنگ نور را تعیین کنید. علاوه بر آن، شما می‌توانید به کمک این سیستم از راه دور چراغ ساختمان خود را خاموش و روشن نمایید.

2-درب و پنجره ها
آیا تابحال پیش آمده که پس از خروج از ساختمان، متوجه بسته نبودن درب و پنجره‌ها شوید؟ این امر می‌تواند دچار شک و تردید در افراد و حتی کاهش امنیت ساختمان گردد. در چنین شرایطی، باید مجددا به ساختمان خود بازگردید و درب و پنجره‌ها را به طور دقیق چک کنید و آن‌ها را ببندید.

images_1723290039_66b751b71d7e6.jpg

اما با سیستم هوشمند ساختمان، دیگر نگرانی از باز بودن درب و پنجره‌ها نخواهید داشت؛ شما می‌توانید به کمک این سیستم مدرن و پیشرفته، درب و پنجره‌های ساختمان را از راه دور باز و بست و حتی قفل کنید و از امنیت خانه خود مطمئن شوید. جالب است بدانید که اگر حین ترک ساختمان درب یا پنجره‌ای باز باشد، سیستم هوشمند شما را مطلع می‌سازد. علاوه بر آن، اگر در فصل تابستان هوای محیط بیرون خنک باشد، پنجره‌ها به صورت خودکار باز می‌شوند و این امر موجب خاموش شدن سیستم سرمایش و کاهش مصرف انرژی می‌گردد.

3-سایر لوازم خانگی
فرض کنید که می‌خواهید به سمت خانه خود بازگردید و غذای داخل مایکروفر را گرم کنید؛ شما می‌توانید با استفاده از سیستم هوشمند ساختمان، مایکروفر را از راه دور روشن کرده و مواد غذایی داخل آن را در کمترین زمان گرم کنید. البته سیستم هوشمند خانه، قادر به کنترل تمامی لوازم خانگی اعم از لباسشویی، یخچال، اجاق گاز، هود آشپزخانه، دستگاه غذاساز، دستگاه چای و قهوه ساز، مه پاش و .... از راه دور می‌باشد. کنترل و بهینه‌سازی از راه دور لوازم خانگی از جمله یخچال که باید همیشه روشن باشند، می‌تواند مصرف برق ساختمان را تا 30 درصد کاهش دهد.

4-سیستم‌های حرارتی و برودتی
برای آن که بتوانید در خانه خود به بهترین شکل ممکن استراحت کنید، باید ابتدا دمای محیط داخلی را بر روی حالت نرمال قرار دهید. برای انجام این کار، لازم است درجه کولر یا بخاری‌ها را در حالت زیاد قرار دهید. این امر سبب افزایش چندین برابری مصرف برق و گاز می‌شود. اما سیستم هوشمند ساختمان، دمای محیط را با تنظیم دقیق درجه سیستم‌های حرارتی و برودتی و خاموش روشن کردن آن‌ها، کنترل می‌کند. سیستم هوشمند ساختمان علاوه بر کنترل دمای محیط داخل، مصرف برق را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

مزایای سیستم هوشمند ساختمان
از مهم‌ترین مزایای نصب و راه اندازی سیستم هوشمند ساختمان توسط شرکت‌های برتر از جمله الکتروکارن، می‌توان به افزایش امنیت اشاره کرد. شما می‌توانید با استفاده از سیستم هوشمند، ساختمان خود را در هر زمان به کمک دوربین‌های مداربسته بازرسی کنید و سیستم‌های امنیتی آن را از هر نقطه از جهان فعال نمایید. علاوه بر آن، شما می‌توانید به کمک سیستم هوشمند ساختمان، مصرف برق و گاز خانه خود را تا 30 الی 40 درصد کاهش دهید و از این طریق، گامی بلند در عرصه کاهش مصرف انرژی در کشور بردارید.

سیستم هوشمند ساختمان چگونه کار می‌کند؟
بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شوند که سیستم هوشمند ساختمان چگونه کار می‌کند؟ سیستم هوشمند ساختمان متشکل از ریموت کنترل، سیستم دزدگیر، عملگرها، کلید‌های کنترل از راه دور و سیستم اصلی فرمان دهنده می‌باشد. در ساختمان، شما می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل 24 کاناله، سایر لوازم و سیستم‌های خانه را کنترل کنید. در خارج از ساختمان نیز شما می‌توانید به وسیله تلفن همراه خود، خانه را به طور دقیق بازرسی کرده و سیستم‌های امنیتی و دستگاه‌ها را کنترل نمایید. از این رو، استفاده از سیستم هوشمند برای هر ساختمانی در دنیای مدرن امروزی، امری الزامی است.

با نصب سیستم هوشمند، خیال خود را از امنیت ساختمان راحت کنید.
مشکلات امنیتی همیشه در اطراف ساختمان‌ها پرسه می‌زنند. گاهی از اوقات، عدم رعایت نکات ایمنی و امنیتی در ساختمان، می‌تواند ضررهای سنگین مالی را به همراه داشته باشد. اما خوشبختانه سیستم‌های هوشمند ساختمان، مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های امنیتی هستند. وجود دوربین مداربسته، دزدگیر، آلارم هشدار دهنده و قفل‌های هوشمند رمز‌دار در سیستم هوشمند، سبب افزایش چندین برابری امنیت ساختمان و جلوگیری از ورود سارق به آن می‌شود.

آیا امکان نصب سیستم هوشمند برای انواع ساختمان‌ها مهیا است؟
بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که نصب سیستم هوشمند در ساختمان‌های قدیمی امکان‌پذیر نیست. اما این عقیده به طور کامل اشتباه می‌باشد؛ شما می‌توانید در انواع ساختمان‌های قدیمی و جدید، اقدام به نصب سیستم هوشمند کنید و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید. البته برای بهره‌مندی از تمامی امکانات سیستم هوشمند، باید کار را به دست افراد خبره و با تجربه بسپارید.

images_1723290113_66b75201c431b.jpg

کلام آخر
همانطور که گفته شد، سیستم‌های هوشمند ساختمان از مزایای بیشماری برخوردار هستند. از طرفی دیگر، شما می‌توانید با نصب این سیستم، علاوه بر افزایش امنیت ساختمان و راحتی بیشتر، مصرف انرژی علی الخصوص برق را به حداقل برسانید و لذت ببرید.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها