به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۷:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۸۶۰۰۹

پرونده تیم ملی کشتی آزاددر المپیک بسته شد

پرونده تیم ملی کشتی آزاددر المپیک بسته شد
گروه ورزشی: پرونده تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال نقره و یک برنز در المپیک پاریس بسته شد. کشتی آزاد ایران آخرین امید کاروان برای کسب مدال در آخرین روز المپیک پاریس به شمار می‌رفت.
به گزارش "ورزش سه"، آخرین روز بالاخره فرا رسید. بعد از نمایش درخشان کشتی فرنگی ایران با دو طلا، یک نقره و یک برنز همه منتظر درخشش آزادکاران هم بودند. البته که با صعود سه آزادکار به فینال نتیجه خوبی هم رقم خورد، اما بعد از دو فینال عجیب، در آخرین روز هم طلسم طلا برای آزادکاران شکسته نشد. ابتدا حسن یزدانی که با کتف مصدومش روی تشک حاضر شد و بعد از آن هم بازگشت ناکام امیرحسین زارع که به نایب قهرمانی و شکست او برابر گنو پتریاشویلی منجر شد. در نهایت هم امروز رحمان عموزاد نتوانست به طلا برسد. 
رحمان عموزاد که دیروز نمایشی طوفانی و فراتر از انتظار از خود نشان داد بعدازظهر امروز  در فینال وزن 65 کیلوگرم به مصاف حریف ژاپنی خود رفت تا اولین نشان طلای کشتی آزاد و چهارمین طلای کاروان ایران را به ارمغان بیاورد، اما با غافلگیری تمام روی فیتیله پیچ های حریف گرفتار شد و در نهایت 10-3 کشتی را واگذار کرد تا سومین مرد نقره ای کشتی آزاد ایران باشد. 
از سوی دیگر امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلوگرم که با قرعه سختی مواجه شد و به صورت میلیمتری به قهرمان جهان باخت، با نمایشی درخشان بعد از رسیدن به نیمه نهایی مقابل کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک به برتری رسید تا آخرین مدال کاروان ایران را به رنگ برنز و به نام خودش کند. 
بدین ترتیب پرونده تیم ملی کشتی آزاد با 3 نقره و یک برنز بسته شد و البته در مجموع کشتی با 2 طلا، 4 نقره و 2 برنز نتیجه ای درخشان و تاریخی را در المپیک پاریس رقم زد.
برچسب ها: المپیک پاریس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها