به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۲۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۸۶۳۱۰

کدام گوشی از نظر طراحی و کیفیت ساخت، برنده است؟ ردمی نوت 12 پرو یا ردمی نوت 12؟

گروه کسب و کار:
ردمی نوت 12 پرو یا ردمی نوت 12 در پیندو
ردمی نوت 12 پرو یا ردمی نوت 12 در پیندو
 شیائومی در اواخر سال 2023 و اوایل 2024 از دو گوشی میان‌رده با نام‌های ردمی نوت 12 و ردمی نوت 12 پرو رونمایی کرد. این دو محصول با عرضه مشخصات فنی مناسب و قیمتی مقرون‌به‌صرفه به‌سرعت در بازار محبوبیت پیدا کردند. اما پرسشی که برای بسیاری از کاربران مطرح می‌شود، این است که کدام‌یک از این دو گوشی برای آن‌ها مناسب‌تر است؟ در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه ردمی نوت 12 پرو با ردمی نوت 12 بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی گوشی ردمی نوت 12 پرو
ردمی نوت 12 پرو در پیندو

ردمی نوت 12 پرو از طراحی مدرن و شیکی بهره می‌برد. پنل جلویی این گوشی شیشه‌ای است و حاشیه‌های کمی دارد. در پنل پشتی آن نیز از شیشه استفاده شده که ظاهری لوکس به این گوشی داده است. ردمی نوت 12 پرو صفحه‌نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل دارد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تا تصاویر با وضوح بیشتر و شفاف‌تر به نظر برسند. این صفحه‌نمایش روشنایی بالایی نیز دارد و در محیط‌های پرنور به‌خوبی قابل مشاهده است. ردمی نوت 12 پرو در پنل پشتی خود از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی و دارای کیفیت بالایی است. در کنار این دوربین یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو هم وجود دارند. دوربین سلفی این گوشی نیز 13 مگاپیکسلی است که برای عکس‌های سلفی و تماس‌های تصویری مناسب به نظر می‌رسد. ردمی نوت 12 پرو از پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1080 استفاده می‌کند که پردازنده‌ای قدرتمند و کم‌مصرف است. این پردازنده به همراه 6 تا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی، عملکردی روان و سریع را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد. ردمی نوت 12 پرو به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی نیز مجهز شده است.

معرفی گوشی ردمی نوت 12
گوشی ردمی نوت 12
ردمی نوت 12 از دیگر گوشی‌های میان‌رده شیائومی است که از نظر طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند گزینه جذابی برای کاربران موبایل‌های میان‌رده محسوب شود. این دستگاه طراحی‌ای با بدنه پلاستیکی باکیفیت دارد. صفحه‌نمایش ردمی نوت 12 به اندازه 6.67 اینچ و از نوع AMOLED است و در آن شاهد رزولوشن 1080×2400 پیکسل هستیم. این گوشی در بخش دوربین در پنل پشتی خود دوربین سه‌گانه اصلی 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد. در بخش جلویی آن نیز دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. پردازنده استفاده‌شده در این دستگاه Qualcomm SM4375 Snapdragon 4 Gen 1 است و شما می‌توانید ردمی نوت 12 را با رم 4 تا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت خریداری کنید. موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که باتری ردمی نوت 12 ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه ردمی نوت 12 پرو با ردمی نوت 12
به منظور مقایسه ردمی نوت 12 پرو با ردمی نوت 12 باید بگوییم که نوت ۱۲ پرو نسبت به ردمی نوت ۱۲ از پردازنده قدرتمندتری استفاده می‌کند. این ویژگی به آن معناست که نسخه پرو عملکرد روان‌تری را به‌خصوص برای بازی و برنامه‌های پرمصرف عرضه می‌کند. ردمی نوت ۱۲ پرو دارای دوربین اصلی با رزولوشن بالاتر ۱۰۸ مگاپیکسل در مقابل دوربین ۵۰ مگاپیکسل ردمی نوت 12 است و امکان ضبط ویدیوهای 4K را دارد که ردمی نوت ۱۲ فاقد آن است. ردمی نوت ۱۲ پرو از شارژ سریع‌تر ۶۷ وات (در مقابل شارژر ۳۳ وات ردمی نوت 12) پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا باتری را سریع‌تر شارژ کنید. لازم به ذکر است که هر دو گوشی دارای نمایشگرهای تقریبا هم‌اندازه هستند. موضوعی که باید به آن توجه کنید، این است که از نظر طراحی، هر دو دستگاه از پلاستیک ساخته‌شده‌اند و در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند. هر دو دارای رتبه‌بندیIP53 هستند و در برابر نفوذ گردو‌غبار و پاشش آب مقاوم خواهند بود. البته، در پنل پشتی ردمی نوت 12 پرو شیشه به‌کار رفته؛ درحالی‌که ردمی نوت 12 از پلاستیک است. همچنین، ردمی نوت 12 پرو لبه‌های تخت‌تری دارد؛ حال آنکه ردمی نوت 12 دارای لبه‌های خمیده‌تری است.

خرید نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 از پیندو
درصورتی‌که به دنبال خرید نوت 12 پرو یا ردمی نوت 12 هستید، می‌توانید این دسته از گوشی‌ها را از سایت پیندو خریداری کنید. پیندو با هدف تسهیل خرید و فروش کالاهای نو به‌صورت بدون واسطه فعالیت می‌کند. در این پلتفرم هرکسی می‌تواند به‌راحتی کالای مدنظر خود را بفروشد یا بخرد. در پیندو به دلیل حذف واسطه‌ها، قیمت‌ها به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از بازار سنتی است. شما در این بستر می‌توانید با توجه به امکانات خود از روش‌های مختلف پرداخت استفاده کنید. علاوه‌براین، در پیندو انواع بسیار متنوعی از کالاهای نو در دسته‌بندی‌های زیر به فروش می‌رسند:
•    کالای دیجیتال
•    خانه و آشپزخانه
•    مد و پوشاک
•    زیبایی و سلامت
•    فرهنگ و هنر
•    سرگرمی و فراغت
•    وسایل نقلیه
•    خدمات
•    صنعتی و اداری
•    مواد غذایی
لازم به ذکر است که پیندو با ایجاد فضایی امن و مطمئن، خرید و فروش کالاهای نو را برای همه افراد آسان کرده است.

حرف آخر
در این مطلب به مقایسه ردمی نوت 12 و ردمی نوت 12 پرو پرداختیم. اگر به دنبال موبایلی با عملکرد سریع‌تر، دوربین بهتر، نمایشگر بزرگ‌تر، بلندگوهای استریو و... هستید، ردمی نوت 12 پرو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. از سوی دیگر، ردمی نوت 12 گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تری است که عملکرد و قابلیت‌های مناسبی را عرضه می‌کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها