به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۲۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۸۶۸۸۰

مشت گره‌کرده و کمی خشم: وقت سلفی نبود

مشت گره‌کرده و کمی خشم: وقت سلفی نبود
گروه ورزشی: جواد نکونام توانست نخستین آزمون فصل جدید را با موفقیت پشت سر بگذارد و سه امتیاز را از قزوین دشت کند.به گزارش "ورزش سه"، دیدار با شمس آذر در فصل گذشته نشان داد که قزوینی‌ها هرگز حریف آسانی برای استقلال نیستند. فقط کافی است به این موضوع توجه کنید که تیم نکونام در کل فصل قبل تنها پانزده بار دروازه خود را باز شده دید که چهار گل توسط شمس آذر وارد دروازه آبی‌ها شده بود.

استقلال در این بازی و در هوایی نامساعد و در میان وزش شدید باد پای به زمین مسابقه گذاشت و حتی نزدیک بود که روی یک ارسال و تغییر مسیر توپ بخاطر وزش باد، دروازه‌اش باز شود که البته حسینی با یک واکنش دیدنی مانع از رخ دادن این اتفاق شد و ارسال آزادمنش را راهی کرنر کرد.

با این حال و در دقایق پایانی بود که استقلال روی صحنه‌ای که کمتر کسی متوجه آن شده بود، دروازه‌اش را باز شده دید. جایی که رافائل سیلوا با کشیدن بازیکن شمس آذر منجر به سرنگونی او شد و با مشورت کوپال ناظمی و پیام حیدری، داور یک خطای پنالتی به سود میزبان اعلام کرد که امیرمحمد نسایی آن را وارد دروازه کرد و گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

گلی که در دقایق پایانی به ثمر رسید و باعث شد تا پیروزی شیرین استقلال، از دست رفته تصور شود. اما یک حرکت تیمی عالی از سمت راست، همه چیز را دوباره تغییر داد و شرایط به سود نکونام شد. جایی که پاس رضاوند به رضاییان و ارسال او به دهانه دروازه، با ضربه تماشایی اسلامی به گل دوم استقلال تبدیل شد.

البته که این گل در ابتدا و توسط کمک داور آفساید تشخیص داده شد، اما باز هم دخالت مؤثر و صحیح اتاق VAR باعث شد تا تیم داوری تصمیم غلط خود را اصلاح کند و با مورد قبول قرار گرفتن این گل، استقلال در دقیقه 4+90 برتری خود را دوباره بر حریف دیکته کرد و در نهایت با پیروزی، بازی را به پایان رساند.

برد ارزشمندی برای جواد نکونام که بخاطر اتفاقات فصل قبل و از دست رفتن قهرمانی، زیر فشار شدیدی قرار داشت. سرمربی آبی‌ها که به خوبی می‌دانست از دست دادن امتیاز در هفته‌های ابتدایی چه فشاری را به او وارد می‌کند و منتقدین فرصت تاختن به او را به دست می‌آورند، از دشت اولین برد فصلش بسیار شادمان بود.

درست است که بعد از پیروزی، زمان شادی فرا رسیده، اما این برد برای نکونام ارزش متفاوتی داشت چرا که او تا چند هفته بعد از پایان لیگ، مجوز همکاری با استقلال را نداشت و به خوبی می‌دانست که شرایط امسال برایش حساس‌تر از فصل قبل است و هواداران و مدیریت چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهند.


با این حال و پس از پایان بازی، اتفاقی نیز در پشت نیمکت‌های استادیوم سردار آزادگان رخ داد. جایی که چند هوادار پس از سوت پایان بازی از جایگاه خود خارج شده و به درون زمین آمده بودند. یکی از آنها حتی روی دوش نکو سوار شد و فرد دوم نیز با لمس کردن سرمربی، خواستار گرفتن عکس سلفی شده بود.

هر چند که می‌شد این صحنه را به شکل بهتری نیز مدیریت کرد، اما در آن شرایط و فشار شدید روحی و روانی یک دیدار نزدیک و دشوار و کسب پیروزی در ثانیه‌های پایانی آن هم با دخالت VAR، سبب می‌شد تا افراد شرایط حالت عادی را نداشته باشند و سرمربی استقلال نیز استقبال خوبی از درخواست آن هوادار برای گرفتن عکس سلفی نداشت.

به هر شکل و در شرایطی که نکونام با مشت‌های گره کرده در حال شادی با بازیکنان و هواداران بود، شاید بشود گفت که در آن اتمسفر و جو بازی، زمان مناسبی برای گرفتن عکس سلفی نبود هر چند با شناختی که از نکونام می‌رود، هیچ بعید نیست خیلی زود به دنبال دلجویی از این هوادار نیز باشد.
برچسب ها: جواد نکونام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها