به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۲۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۸۶۹۱۱

تعویق اعلام تاریخ پایان ماموریت ائتلاف 

تعویق اعلام تاریخ پایان ماموریت ائتلاف 
گروه بین الملل: وزارت خارجه عراق اعلام کرد که «به دلیل تحولات اخیر» اعلام تاریخ پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در این کشور به تعویق افتاده است.
بحث درباره جزییات ماموریت ائتلاف بین‌المللی علیه داعش از مدت‌ها پیش در کمیسیون عالی نظامی مشترک آمریکا و عراق دنبال می‌شود. وزارت خارجه عراق بدون اشاره به جزییات اعلام کرد که جزییات خروج نیروهای ائتلاف در این کمیسیون مورد بحث قرار گرفت. بنابر این گزارش، تنها موضوعات باقی‌مانده قبل از دستیابی به توافق پایان دادن به حضور ائتلاف در عراق، توافق بر سر تاریخ اعلام، جنبه‌های لجستیکی آن و سایر جزییات است.در همین حال یک مقام وزارت خارجه عراق گفت که انتظار می‌رود زمان اعلام پایان حضور ائتلاف در این کشور اوایل سپتامبر، ماه آینده میلادی، باشد.عراق میزبان حدود ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی است که بخشی از آنها در پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان انبار مستقرند.
این پایگاه حدود ده روز پیش هدف اصابت دو موشک کاتیوشا قرار گرفت. پنتاگون این حمله را به نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران نسبت داد و اعلام کرد که در جریان این حمله پنج پرسنل آمریکایی زخمی شدند.پیش از این نیز رسانه‌های عراقی گزارش داده بودند که خواسته مقام‌های این کشور این است که روند خروج نیروهای ائتلاف از سپتامبر آغاز شود و تا سپتامبر سال آینده به پایان برسد.
 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها