به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - ۲۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۸۷۱۶۲

راهنمای خرید قاب گوشی آیفون

گروه کسب و کار: آیفون بازها به علت قیمت گران گوشی های برند اپل و داشتن نگاه سرمایه ای به گوشی موبایل خود، حساسیت بیشتری روی حفظ سلامت بدنه آن دارند. علاوه بر آن به طور کلی حفظ زیبایی بدنه گوشی دغدغه کلی کاربران است و همین موضوع سبب می شود که بعضی از افراد جدای از بحث ارزش مادی گوشی، روی انتخاب قاب آن حساسیت بیشتری نشان دهند.
قاب گوشی ایفون
قاب گوشی ایفون
 هدف از ارائه گزارش راهنمای خرید قاب گوشی آیفون این است که مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید قاب آیفون به آنها توجه داشته باشید را بازگو کنیم، پس اگر این روزها به دنبال خرید قاب ایفون هستید با ما تا انتهای این نوشتار همراه شوید.

برای خرید قاب گوشی آیفون به چه نکاتی توجه کنیم؟
خرید یک قاب برای گوشی آیفون شاید کمی هزینه بر باشد اما می تواند تاثیر بسزایی بر روی سلامت، زیبایی و طول عمر گوشی شما داشته باشد. ما در ادامه چند مورد از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید کاور گوشی مناسب آیفون به آنها توجه داشته باشید را گردآوری نمودیم که شامل توجه به متریال ساخت، طراحی، وزن و ضخامت، توجه به برش صحیح پورت ها و دکمه ها، استفاده از تجارب سایر کاربران، قیمت قاب گوشی، برند و گارانتی و خدمات پس از فروش است که در ادامه به تفصیل آنها را بررسی خواهیم کرد.

متریال ساخت

قاب گوشی ایفون ۱۲


قاب آیفون از متریال مختلفی مانند انواع پلاستیک، فلز، شیشه، چوب، پارچه، چرم و… ساخته می شود. این متریالی که در ساخت قاب به کار برده می شود در نهایت سبب خواهد شد که بدنه قاب سخت و سفت، نرم و انعطاف پذیر و حتی ضدضربه شود. حالا در این بین اگر نمی دانید کدام جنس از قاب برای شما مناسب تر است باید به توقعی که از قاب دارید توجه کنید. مثلا اگر شغل شما به گونه ای است که دائما باید گوشی به دست باشید و خطر افتادن گوشی از دست شما زیاد است حتما از قاب هایی استفاده کنید که بدنه آنها از متریال ضد ضربه ساخته شده باشد.
اگر خانم هستید و استفاده از قاب های فلزی و زمخت برایتان خوشایند نیست، به خرید قاب سیلیکونی آیفون یا سایر قاب های ساده فکر کنید که وظیفه اصلی آنها ایجاد یک کاور جهت محافظت از گوشی در برابر خط و خش است. اگر زیبایی و لاکچری بودن قاب برایتان مهم است و دوست دارید گوشی خود را با یک استایل رسمی ست کنید می توانید به سراغ خرید قاب ایفون با بدنه چرمی بروید.

طراحی
قاب آیفون در انواع مختلفی طراحی می شود تا پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران باشد. برای مثال برخی از قاب های آیفون مگ سیف هستند تا اگر از شارژر مگ سیف استفاده می کنید دچار مشکل نشوید. برخی از آنها به صورت کیف طراحی می شوند که با داشتن درب از صفحه نمایش گوشی نیز محافظت به عمل می آورد. برخی از آنها به شکل فانتزی طراحی می شوند که بیشتر از محافظت به مبحث زیبایی در تولید آنها توجه شده است.
بعضی دیگر از قاب های آیفون نیز دارای قابلیت های اضافی مانند بند آویز، هولدر، جاکارتی و… می باشند که بر حسب نیاز می توانید سراغ خرید آنها بروید. محافظ لنز نیز یکی از مهمترین بخش هایی است که ممکن است در یک قاب طراحی و تعبیه شود، البته اگر اهل عکاسی هستید و پوشانده شدن اطراف دوربین برای شما مشکل ساز می شود هنگام خرید دقت کنید که قاب انتخابی شما فاقد محافظ لنز باشد. در مقابل اگر از محافظ لنز جداگانه استفاده نمی کنید و اهل مراقبت از دوربین گوشی نیستید بهتر است که سراغ خرید قاب هایی بروید که در طراحی آنها محافظ لنز نیز لحاظ شده است.

وزن و ضخامت
برخی از افراد به علل مختلف مجبورند که گوشی موبایل خود را برای ساعت های طولانی در دست داشته باشند. برای مثال خیلی از افراد ادمین پیج های اینستاگرامی هستند، اهل بازی آنلاین اند، با گوشی آیفون خود طراحی گرافیکی انجام می دهند و… که تمامی این موارد نیازمند در دست داشتن گوشی در طی شبانه روز و به صورت مکرر است.
دقیقا در اینجاست که وزن و ضخامت گوشی اهمیت پیدا می کند، اگر شما هم در این گروه ها جای می گیرید سراغ خرید قاب هایی بروید که علاوه بر استفاده از متریال درجه یک در ساخت آنها روی ضخامت کم بدنه و وزن پایین نیز مانور داده باشند. در مقابل اگر سبک وزنی و ضخامت قاب آنچنان برای شما مهم نیست و با افزایش حجم گوشی مشکلی ندارید، می توانید سراغ انواع کیف گوشی آیفون، قاب های عروسکی پولیشی، قاب های ضد ضربه چندلایه و… بروید.

برش صحیح پورت ها و دکمه ها
دسترسی آسان به دکمه ها و پورت ها یکی از مواردی است که هنگام خرید ممکن است توجه کردن به آن را فراموش کنید. از آنجایی که قاب ایفون توسط تولید کنندگان مختلفی تولید می شود، ممکن است که برش پورت ها مشکل داشته باشد. بنابراین اگر به صورت حضوری خرید می کنید حتما قاب را از قبل خرید کردن تست کنید یا اگر به صورت آنلاین خرید می کنید جایگاه پورت ها را از طریق عکس ها چک کنید و از فروشنده برای اطمینان بیشتر کمک بگیرید.

تجربه ها و نظرات دیگران
برخی از قاب ها قیمت بسیار مناسبی دارند و در مقابل برخی از آنها به علت برند بودن بسیار گران قیمت هستند. جالب است که بدانید برند بودن یک قاب همیشه نشانی از مرغوب بودن آن نیست. بنابراین در این حالت مخصوصا زمانی که قرار است هزینه زیادی بپردازید علاوه بر چک کردن مواردی که قبلا ذکر شد بهتر است که از تجربه ها و نظرات دیگران مخصوصا در سایت های معتبر کمک بگیرید تا خرید بهتری را تجربه نمایید.

قیمت مناسب
از آنجایی که گوشی آیفون قیمت بسیار بالایی دارد ممکن است که برخی از فروشندگان از این موضوع سوء استفاده کرده و لوازم جانبی آن را نیز با قیمت بالایی به فروش برسانند. پس بهتر است که قبل از خرید، حتما قیمت قاب مورد نظر را در چندین سایت یا فروشگاه مقایسه کرده و سپس برای خرید آن اقدام نمایید. البته این موضوع در ارتباط با تمامی قاب ها صدق نمی کند و مقایسه قیمتی را بیشتر برای قاب های برند توصیه می کنیم یا قاب های معروف به قاب سیلیکونی که کیفیت های مختلفی از آنها در بازار موجود بوده و گاهی تفاوت قیمتی بسیار زیادی دارند.

برند معتبر

قاب اورجینال ایفون


یکی از مزیت های خرید قاب گوشی آیفون که توسط برندهای معتبری تولید می شود این است که برش دوربین، پورت ها و دکمه ها با دقت بسیار بالایی انجام می شود. قاب هایی که توسط برندهای معتبر تولید می شوند در اکثر موارد از مواد مرغوبی ساخته می شوند که سبب افزایش کیفیت و دوام آنها خواهد شد. البته ممکن است برخی از برندها قاب گوشی آیفون را به علت حمایت از محیط زیست از مواد سازگار با محیط زیست تولید کنند.
در نهایت به همین علت طول عمر این مدل قاب ها کمتر از سایر قاب های بازار است، بنابراین هنگام خرید حتما به متریال استفاده شده در ساخت قاب دقت داشته باشید. از معتبرترین برندهای سازنده قاب ایفون می توان به برند اسپیگن (Spigen)، نیلکین (Nillkin)، جی تک (G-Tech)، اسکین آرما (Skinarma)، بلکین (Belkin) و... اشاره نمود. این قاب ها طراحی بسیار جذابی داشته، متریال ساخت درجه یکی دارند و قیمت آنها نیز نسبتا بالا می باشد.

خدمات پس از فروش
همانگونه که در بخش های قبلی ذکر کردیم برخی از قاب ها به علت برند بودن یا استفاده از متریال چرمی، فلزهای خاص مانند طلا و… بسیار گران قیمت هستند. در ارتباط با چنین قاب هایی تقاضا کردن گارانتی و خدمات پس از فروش کاملا منطقی است و توصیه میکنیم که حتما آن را از فروشنده درخواست کنید. همچنین با وجود گارانتی مرجوع کردن کالای آسیب دیده یا فیک ساده تر بوده و می توانید در مواردی هزینه پرداخت شده را نیز پس بگیرید.

نتیجه گیری
در گزارشی که ارائه شد به برخی از موارد مهمی اشاره شد که با توجه به آنها هنگام خرید قاب آیفون می توانید علاوه بر تجربه کردن یک خرید حرفه ای، مطمئن باشید که با یک بار هزینه کردن محصولی را خریداری خواهید کرد که سبب حفظ عمر مفید گوشی آیفون شما خواهد شد؛ البته معیار زیبایی و طراحی قاب نیز در این گزارش مورد توجه قرار گرفته بود. در نهایت امیدواریم که با رعایت این نکات خریدی هوشمندانه و رضایت بخش را تجربه نمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها