به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ - ۱۹:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۴۸۷۶۸۲

سرمایه‌گذاری میلیاردی عربستان در اقتصاد سبز

سرمایه‌گذاری میلیاردی عربستان در اقتصاد سبز
گروه بین الملل: عربستان سعودی با سرمایه‌گذاری قابل توجه در اقتصاد سبز، به دنبال تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ و دستیابی به پایداری است. این کشور با اجرای طرح‌های متنوع و سرمایه‌گذاری‌های کلان، در تلاش است تا نقش مهمی در دستیابی به اهداف جهانی مرتبط با تغییرات آب و هوایی ایفا کند و به عنوان یک رهبر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح شود.
فیصل آل ابراهیم، وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان سعودی، در مجمع سیاسی برای توسعه پایدار ۲۰۲۴ در نیویورک اعلام کرد که عربستان سعودی با بیش از ۸۰ طرح و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار به دنبال توسعه اقتصاد سبز است. این طرح‌ها شامل تمام جنبه‌های اقتصادی می‌شوند و تمرکز اصلی آن‌ها بر مردم و بهبود کیفیت زندگی است. این تلاش‌ها همسو با اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان بوده و به دنبال کشف و بهره‌برداری از پتانسیل‌های نهفته این کشور هستند.
تأکید بر پایداری و بهبود کیفیت زندگی
آل ابراهیم تاکید کرد که پیشرفت پایدار به ایجاد و بهره‌برداری از فرصت‌ها برای بهبود استاندارد‌های زندگی و ارتقای کیفیت زندگی بستگی دارد. وی همچنین به اهمیت توسعه سیستمی برای اولویت‌بندی سیاست‌ها و راه‌حل‌های بهینه اشاره کرد که کشور‌ها را قادر می‌سازد بر روی مؤثرترین سیاست‌ها تمرکز کنند و حداکثر تأثیر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای بیشترین تعداد افراد به دست آورند.
هیأت سعودی در مجمع سیاسی بلندپایه سال ۲۰۲۴ که از ۸ تا ۱۸ ژوئیه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود، شرکت کرده است. این مجمع با شعار ترویج دستور کار ۲۰۳۰ مرتبط با توسعه پایدار و رفع فقر در پرتو بحران‌های متعدد برگزار شد.
عربستان سعودی با سرمایه‌گذاری‌های کلان و اجرای طرح‌های متنوع در حوزه اقتصاد سبز، به دنبال تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ و دستیابی به پایداری است. این کشور با تمرکز بر بهبود کیفیت زندگی و بهره‌برداری از پتانسیل‌های نهفته، نقش مهمی در دستیابی به اهداف جهانی مرتبط با تغییرات آب و هوایی ایفا می‌کند. اقدامات و برنامه‌های عربستان سعودی نشان‌دهنده تعهد جدی این کشور به توسعه پایدار و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است.
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها