به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۸۸۰۸۶

دوره دکترای مدیریت کسب و کار دانشگاه تهران

گروه کسب و کار: دانشگاه تهران عالوه بر دوره‌های MBA، دوره دکترای تخصصی مدیریت کسب و کار (DBA) را نیز ارائه می‌دهد. این دوره در واقع نوعی ادامه و پیشرفت دوره MBA محسوب می‌شود که بر روی موضوعات تخصصی‌تر و کاربردی‌تر در حوزه مدیریت کسب و کار تمرکز دارد.
دانشپذیران دوره dba
دانشپذیران دوره dba
سرفصل‌های دوره DBA در دانشگاه تهران شامل موضوعاتی مانند قدرت رهبری در سازمان‌ها، حقوق کسب و کار، مدیریت رفتار سازمانی، آینده‌پژوهی و تحلیل روندهای آینده، مدل‌های همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری بین‌المللی و همچنین طراحی و تنظیم بودجه بر اساس روش OKR می‌باشد. این محتوای تخصصی به فراگیران امکان می‌دهد تا مهارت‌های پیشرفته مدیریتی خود را در حوزه‌های کلیدی کسب و کار توسعه داده و به عنوان رهبران آینده سازمان‌ها ظهور پیدا کنند. فارغ‌التحصیلان این دوره قادر خواهند بود تا با بکارگیری دانش و تجربیات کسب‌شده، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف سازمانی ایفا نمایند.
در نظر گرفتن اطلاعات مفید در مورد محتوای دوره، ویژگی‌های آن در تصمیم‌گیری تاثیرات زیادی دارد. بسیاری از موقعیت‌های موجود در بازار با کمک‌گرفتن از چنین دوره‌هایی که توضیح می‌دهیم، تحولی را ایجاد می‌کنند.

دانشگاه تهران، پیشرو در آموزش دکترای dba
استفاده کردن از دوره‌هایی معتبر باعث خواهد شد تا هزینه‌هایی که صورت می‌‌دهید، ارزش داشته باشد. اگر توانمندی‌های شما در کارها با بهبود دانش تاثیرات مثبتی در پیشرفت کاری همراه گردد از فواید دوره dba است. همچنین اهمیت دادن به چگونگی به‌کار بردن منابع یکی از نکاتی است که برای حفظ جایگاه خود در بازار به‌آن نیاز دارید. در این زمینه باید بدانید که دکترای مدیریت کسب و کار یکی از آموزش‌های مهم در این دانشگاه است.
همچنین به‌دلیل کمک گرفتن از اساتید مجرب و دانش روز بسیاری از مطالب برای بهبود شرایط کاری آموزش داده می‌شود. این موضوع دلیلی برای شرکت کردن در دوره‌های مدیریتی است. اگر بخواهید با روندی جدید در بازار تغییراتی را ایجاد کنید، نقش دکترای dba در موفقیت کاری مشخص می‌شود.

محتوای دوره dba دانشگاه تهران
دوره‌هایی که در دانشگاه ارائه می‌شود با اهداف عالی شما هماهنگی دارد؛ زیرا تکنیک‌های کاربردی تدریس خواهد شد. در واقع با بالا بردن اطلاعات خود در زمینه‌های مختلف مدیریت امور باید تغییرات را با دقت بررسی کنید. به‌همین‌دلیل است که دکترای dba محتواهای مفیدی را برای رهبری و برنامه‌ریزی کردن در اختیار خواهد گذاشت. شما در طول دوره می‌توانید در مقابل اکثر چالش‌هایی که در بازار احتمال رو‌به‌رو شدن با آن وجود دارد، آماده شوید.
با در نظر گرفتن شرایط کلی در بازار تغییرات اساسی در روند کاری براساس نیازهای مهم راحت‌تر انجام می‌شود. همین جریان اهمیت دکترای مدیریت کسب و کار را بیشتر از قبل افزایش داده است. اگر قصد کاهش ریسک در بازار با آموزش مهارت‌ها و توانایی‌های جدید را دارید، محتوای دوره DBA کارایی دارد. به‌همین‌دلیل برای آگاهی از اهداف اصلی دوره، سرفصل‌های اصلی این دوره در ادامه نیز بیان شده است.  

•    اصول مذاکره پیشرفته
•    تفکر سیستمی
•    رهبری
•    مدیریت سرمایه گذاری و بورس
•    مدیریت منابع انسانی پیشرفته
•    مدل‌های کسب و کار
•    مدیریت پروژه پیشرفته
•    حسابداری مدیریت پیشرفته
•    حقوق کسب و کار
•    مدیریت رفتار سازمانی
•    برنامه توسعه فردی
•    خلاقیت و نوآوری
•    مهارت‌های تصمیم‌گیری و حل مساله
•    آینده پژوهی
•    مدل‌های همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری بین المللی
•    تنظیم بودجه OKR
•    تحول دیجیتال

در واقع آموزش دادن مطالب مهم در این دوره نشان‌دهنده نقش دکترای dba در موفقیت کاری است. این موضوع با به‌کار گرفتن تجربه‌های افراد کارآفرین در کنار اساتید با تجربه کیفیت دوره را بیشتر می‌کند. در واقع بسیاری از نیازهای مدیریتی را می‌توانید با حضور داشتن در این دوره تخصصی تامین کرد.
هر کدام از این محتواها بخشی از فعالیت‌های مدیریتی را پوشش خواهند داد که موفقیت را بیشتر می‌کند. زمانی‌‌که از استراتژیک‌های مناسب بهینه استفاده شود، کمتر زیانی از رفتارهای رقبا خواهید داشت. این جریان باعث می‌شود که منابع در مسیری که تغییرات مهمی باید صورت گیرد، استفاده گردند.
شرایط شرکت در دوره DBA مرکز آزاد دوره‌های مدیریت دانشگاه تهران در vla.ir، داشتن مدرک فوق لیسانس می باشد؛ البته برای افرادی با مدرک کارشناسی نیز، شرایط ویژه در نظر گرفته شده است؛ مانند داشتن رزومه کاری مناسب.

dba دانشگاه تهران

این دوره برای چه افرادی پیشنهاد می شود؟
افراد زیادی هستند که با یک پیشنهاد کاربردی می‌توانند اهداف کاری را به‌سمتی که موفقیت‌آمیز باشد، هدایت کنند. در این جریان اطمینان داشتن از اقدامات جدید امری مهم تلقی می‌شود. به‌همین‌دلیل عاملینی که به فرصت‌هایی جهت پیشرفت در بازار نیاز دارند، اهمیت دکترای مدیریت کسب و کار را درک می‌کنند. برای آشنایی یافتن از این‌که چه افرادی نیاز به گذراندن دوره را دارند، مواردی ارائه کرده‌ایم.
•    مدیران ارشد در بخش‌های مختلف سازمان
•    مشاوران مدیریتی
•    مدرسان فعال در زمینه‌های مدیریتی
برای موفقیت در هر زمینه‌ای نیاز است که دانش خود را به‌روز کنید؛ زیرا حین اجرای برنامه‌ها مشکلات کمتر می‌شود. این موضوع در نشان دادن نقش دکترای dba در موفقیت کاری بیشتر کمک خواهد کنید. بسیاری از مدیران به‌دلیل تصمیمات اشتباه مدت زمان موفقیت کمتری را در بازار تجربه کرده‌اند. همین موضوع شرایط حضور در دوره‌های تخصصی مدیریتی را پر رنگ‌تر می‌کند.

فواید دوره dba
باتوجه‌به تغییراتی که در بین عاملین بازار صورت گرفته است، نیاز به دوره دکترای مدیریت کسب و کار احساس می‌شود. در واقع بهره بردن از فرصت‌های موجود نیازمند برنامه‌ریزی خواهد بود که سودآوری بالایی داشته باشد. اگر هر نوع تغییر جهتی سود‌آوری در بازرا را نشان دهد، پیشی گرفتن رقبا از شما حتمی است. به‌همین‌دلیل آپدیت کردن اطلاعات در زمینه‌های مدیریت کسب و کار امری ضروری خواهد بود. در این بخش از مقاله فواید دوره مورد نظر را بیان کرده‌ایم.
•    آموزش دادن دانش مدیریتی در شاخه‌های بازاریابی
•    پرورش دادن تفکرات استراتژیکی
•    ارائه راه‌کارهایی برای ایجاد تغییراتی اساسی در منابع انسانی
•    مطرح کردن روش‌های جدید و مفید برای داشتن واکنش‌هایی مناسب در برابر مشکلات سازمانی
•    توسعه دادن مهارت‌های مدیریتی
•    آشنایی یافتن در مورد راه‌هایی جهت توانمندسازی جهت تصمیم‌گیری به‌موقع
•    توانمند شدن برای داشتن برخوردهای حرفه‌ای با شرایط بحرانی

زمانی‌که راه‌کارهای کاربردی برای بهبود شرایط کسب و کار مطرح گردد، پیشرو شدن در بازار حتمی است. همچنین نحوه آموزش دادن در دوره دکترای dba جهت درک موضوعات کمک زیادی می‌کند. با هر نوع تغییری در روند کارها تمایزی جدید را در بین رقبا ایجاد خواهید کرد. در واقع برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان در دوره با افراد موفق بازار نتایج حرفه‌ای‌تری را برای قدم‌های بزرگ‌تر به‌همراه دارد.
ظهور تکنیک‌های جدید مدیریتی و تغییرات سلیقه‌های بازار باعث شده است که نیاز به داشتن دکترای مدیریت کسب و کار بیشتر احساس گردد. اگر به هر دلیلی نتوانید در زمان‌های بحرانی تصمیم درستی را اتخاذ کنید، زیان خواهید کرد. به‌همین‌دلیل باید دوره‌هایی را در نظر بگیرید که محتواهای مفیدی را به‌شما ارائه کنند. در واقع استفاده کردن از نکات و روش‌های متنوع باعث کاهش صدمات ناشی از بحران‌های بازار می‌شود. در واقع به‌وسیله بسیاری از تغییرات در تفکرات مدیریتی مسیر درستی نیز ایجاد خواهد شد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها