به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۱۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۴ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۸۸۱۸۰

دختر‌های بمی با کامبک در راه لیگ قهرمانان آسیا

دختر‌های بمی با کامبک در راه لیگ قهرمانان آسیا
گروه ورزشی: نخستین دیدار خاتون بم، تنها نماینده فوتبال زنان کشورمان در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان زنان آسیا با نتیجه ۲ بر ۱ به سود این تیم به پایان رسید.تیم‌های خاتون بم و آر‌تی‌سی بوتان، در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان زنان آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز، یکشنبه چهارم شهریور ماه، به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این مسابقه با برتری ۲ بر ۱ نماینده فوتبال زنان کشورمان به پایان رسید.
 
نیمه اول: خاتون ۱ - ۱ آرتی‌سی؛ دو گل زدیم یک گل حساب شد!
خاتون که از همان ابتدا تیم برتر میدان بود، در دقیقه ۱۴ به نظر می‌رسید یک بار توسط مونا حمودی دروازه حریفش را باز کرد، اما عبور توپ از خط دروازه از چشم داور دور ماند. در این صحنه که روی همکاری زهرا قنبری و مونا حمودی توپ به پشت محوطه جریمه رسیده بود؛ حمودی با یک شوت تماشایی توپ را به تیر افقی دروازه کوبید و در برگشت به نظر می‌رسید توپ ابتدا وارد دروازه شد و سپس به بیرون بازگشت، اما داور این صحنه را گل ثبت نکرد. در ادامه و درحالی‌که حریف بوتانی اصلا به دروازه خاتون نزدیک هم نشده بود، اشتباه مدافعین ایران در مهار مهاجم بوتان باعث شد که او موفق به زدن شوت از راه دور شود و اشتباه محرز مهدیه مولایی در دفع توپ سبب شد که گل اول بازی برای بوتانی‌ها به ثبت برسد.
 
شش دقیقه بعد در دقیقه ۳۳ بار دیگر این مونا حمودی بود که خود را در موقعیت گلزنی قرار داد و سانتر زیبای سمانه چهکندی با ضربه والی او همراه شد و توپ حمدی به دروازه آر‌تی‌سی چسبید تا این تیم بازنده به رختکن نرود. در ادامه بازیکنان بوتان سعی داشتند دوباره با شوت از راه دور دروازه خاتون را باز کنند و بمی‌ها هم روی همکاری‌های حمدی – قنبری، حمودی – چهکندی، سعی در باز کردن دروازه حریف داشتند اما در نهایت هیچکدام از دو تیم موفق به عبور توپ از خط دروازه‌ها نشدند و نیمه نخست این مسابقه با همین نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم: دو تعویض طلایی و برتری در گام نخست
با آغاز نیمه دوم این مسابقه، مرضیه جعفری تصمیم به دو تغییر مهم گرفت. مهدیه مولایی، دروازه بان خاتون جای خود را به عارفه سیدکاظمی داد و سارا دیدار، مهاجم ۲۱ ساله خاتون هم وارد میدان شد تا با انگیزه مضاعفش در خط حمله به دنبال گلزنی باشد.

با آغاز این نیمه حملات خاتون با تکیه بر جوانی سارا دیدار و حرکات تکنیکی مونا حمودی آغاز شد اما راه به جایی نبرد تا در دقیقه ۵۳ این نماینده بوتان باشد که در آستانه باز کردن دروازه خاتون قرار بگیرد و عارفه سیدکاظمی با یک سیو درخشان مانع عبور توپ از خط دروازه شود. چند سیو تماشایی از سوی این دروازه‌بان و در نهایت ضربه دیگر تعویضی این مسابقه یعنی سارا دیدار در دقیقه ۷۳ باعث شد خاتون از حریفش پیش بیفتد. در ادامه این نیمه یک بار هم زهرا قنبری با یک شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه موقعیت گلزنی داشت اما توپ او در دو ضرب دفع شد.
در نهایت این مسابقه حساس با برتری ۲ بر ۱ نماینده کشورمان به پایان رسید و آن‌ها در صورت برتری در دیدار بعدی خود مقابل قهرمان هنگ‌کنگ، راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا و جمع ۱۲ تیم برتر قاره کهن خواهند شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها