به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۱۸:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۴۸۸۳۵۷

تدابیر ونیز برای مقابله با هجوم گردشگران 

تدابیر ونیز برای مقابله با هجوم گردشگران 
گروه بین الملل: مقامات شهر ونیز ایتالیا  با هدف کنترل جمعیت عظیم گردشگران بین‌المللی که هرروزه روانه این شهر می‌شوند همچنین بهبود وضعیت زندگی ساکنان محلی، برای شمار گردشگران حاضر در هر گروه توریستی محدودیت‌های جدیدی وضع کردند.
بر اساس مقررات جدید، شمار گردشگران در هر گروه حداکثر ۲۵ نفر خواهد بود و البته کودکان زیر دو سال، گروه‌هایی که از طرف مدرسه به بازدید می‌آیند و سفرهای آموزشی از این مقررات مستثنی هستند.این محدودیت‌ها قرار بود از ماه ژوئن اعمال شود اما به تعویق افتاد؛ چراکه بسیاری از آژانس‌های گردشگری از پیش برای ماه‌های تابستان، گروههایی با بیش از ۲۵ نفر را برنامه‌ریزی کرده و رزروهای مربوط به سفر را انجام داده بودند.بر اساس مقررات جدید، راهنمایانی که قوانین را زیر پا بگذارند با جریمه‌هایی از ۲۵ تا ۵۰۰ یورو روبرو خواهند شد.
استفاده از بلندگوها که ممکن است باعث سلب آرامش ساکنان شهر شود، ممنوع خواهد شد.این محدودیت‌ها برای جزایر مورانو، بورانو و تورچلو نیز اجرا خواهد شد.
در چهارچوب مقررات جدید، برای بازدیدکنندگان مالیات جدیدی نیز وضع خواهد شد که معادل ۵ یورو برای هر نفر است. این مالیات برای ورود به شهر در تعطیلات آخر هفته همچنین ماههایی گرفته می‌شود که زمان اوج سفرهای گردشگری به این شهر تاریخی است.
پیش از این اجرای آزمایشی این طرح و اخذ مالیات از حدود ۴۵۰ هزار بازدیدکننده، درآمدی حدود ۲.۲ میلیون یورویی برای شهر به ارمغان آورده بود.
با این وجود برخی می‌گویند که این طرح کاملا موفق نبوده، زیرا با توجه به ورود ۷۵ هزار بازدیدکننده در ۱۱ روز اول آزمایش، تعداد گردشگران کاهش نیافته است.
تاثیر منفی هجوم گردشگران به این شهر باعث شد که سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) دو بار به فکر قرار دادن ونیز در فهرست «میراث در معرض خطر یونسکو» بیفتد و در این باره هشدار دهد.
مقامات شهر نیز برای حل این مشکل، ابتدا برای رفت و آمد کشتی‌های تفریحی بزرگ در آبهای ونیز محدودیتهایی وضع کردند و سپس به فکر وضع مالیات روزانه از گردشگران افتادند که البته اجرای تصمیم دوم به دلیل افت قابل توجه شمار گردشگران در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، برای مدت طولانی به تعویق افتاد.

 
برچسب ها: ونیز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها