به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۲۲:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۸۸۴۸۸

خطر جنگ گسترده‌ در خاورمیانه کاهش یافت

خطر جنگ گسترده‌ در خاورمیانه کاهش یافت
گروه بین الملل:  رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت خطر کوتاه‌مدت یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه پس از درگیری اسرائیل و حزب‌الله لبنان که به تشدید بیشتر تنش منجر نشد، کمی کاهش یافته است.
  ژنرال چارلز کیو براون تاکید کرد که با این حال جمهوری اسلامی همچنان خطر قابل توجهی محسوب می‌شود. 
حمله حزب‌الله لبنان یکی از بزرگ‌ترین درگیری‌ها در ۱۰ ماه گذشته در قالب "جنگ مرزی" بوده است، اما این حمله با خسارات محدود در اسرائیل و بدون تهدیدهای جدی در این کشور پایان یافت.
ژنرال براون گفته است حزب‌الله تنها یکی از دو تهدید بزرگ حمله به اسرائیل در هفته‌های اخیر بوده است. ایران نیز به دلیل ترور اسماعیل هنیه در تهران در ماه گذشته تهدید به حمله کرده است.
براون ضمن اشاره به حمله حزب‌الله به اسرائیل تاکید کرد: «دو چیزی وجود داشت که می‌دانستید اتفاق می‌افتند. یکی از آن‌ها قبلا اتفاق افتاده است. حالا بستگی دارد به اینکه دومی چگونه پیش می‌رود.»او در ادامه افزود: «واکنش ایران، نحوه پاسخ اسرائیل را تعیین خواهد کرد و این پاسخ مشخص خواهد کرد که آیا جنگ گسترده‌تری رخ خواهد داد یا نه؟» 
این مقام ارشد نظامی آمریکا درباره تهدیدهای متحدان شبه‌نظامی ایران در کشورهایی مانند عراق، سوریه و اردن که به نیروهای آمریکایی حمله کرده‌اند نیز هشدار داد.
او همچنین حملات حوثی‌های یمن را که کشتی‌ها را در دریای سرخ مورد حمله قرار داده‌اند و حتی پهپادهایی به اسرائیل شلیک کرده‌اند "غیرقابل پیش‌بینی" توصیف کرد.
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در ادامه صحبت‌های خود  اضافه کرد ارتش آمریکا نسبت به ۱۳ آوریل که ایران یک حمله بی‌سابقه به اسرائیل انجام داد و صدها پهپاد، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک شلیک کرد، امروز در موقعیت بهتری قرار دارد تا به دفاع از اسرائیل و نیروهای خود در خاورمیانه کمک کند.
در آن‌زمان اسرائیل، آمریکا و دیگر متحدان اسرائیل موفق شدند تقریبا تمامی موشک‌ها و پهپادها را قبل از رسیدن به اهدافشان در خاک اسرائیل نابود کنند. ژنرال براون خاطرنشان کرد که اکنون نیروهای آمریکایی آمادگی بهتری دارند.او ضمن اشاره به تصمیم وزیر دفاع آمریکا برای نگه داشتن دو گروه رزمی ناو هواپیمابر در خاورمیانه و همچنین یک اسکادران اضافی از جنگنده‌های اف ۲۲ گفت: «ما سعی می‌کنیم آنچه را که در آوریل انجام دادیم، بهبود بخشیم.»

 
برچسب ها: خاورمیانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها