به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۲۲:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۸۸۵۲۰

برنامه كاهش جذب کارگر خارجی به كانادا 

برنامه كاهش جذب کارگر خارجی به كانادا 
گروه بین الملل: کانادا در حال کاهش از شمار ده‌ها هزار کارگر موقت خارجی است که وارد این کشور می‌شوند. سیاستی که برخلاف برنامه گسترش نیروی کار خارجی است که در سال ۲۰۲۲ و برای جبران کمبود نیروی کار در دستور اجرا قرار گرفته بود.
بر طبق این طرح کارگران موقت خارجی غیرکانادایی‌ برای کار کوتاه مدت با هدف پر کردن کمبود نیروی کار وارد این کشور می‌شوند. اما با افزایش تعداد مهاجران و کمبود موقعیت‌های شغلی و در آستانه انتخابات سراسری در این کشور جاستین ترودو تصمیم گرفته برای جلب افکار عمومی و کاهش نارضایتی‌های فزاینده نسبت به عملکرد دولتش دست به چنین تغییری بزند.
 ترودو، گفت که کابینه او همچنین در حال بررسی کاهش میزان تقاضا برای اقامت دائم است. ترودو در نظرسنجی‌ها پیش از انتخاباتی که انتظار می‌رود سال آینده برگزار شود، وضعیت خوبی ندارد و به نظر می‌رسد رقابت را به حزب محافظه‌کار باخته است. بخش قابل توجهی از کانادایی‌ها می‌گویند تعداد روزافزون مهاجران دلیل اصلی مشکلات آنها است و دولت ترودو را بابت آن مقصر می‌دانند. ترودو  گفت: «ما در حال بررسی برنامه‌های مختلف هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که با کانادا همچنان مکانی است که از مهاجرت حمایت مثبت می‌کند. اما در عین حال ما باید در نحوه ادغام و کسب اطمینان از وجود مسیرهای موفقیت برای همه کسانی که به کانادا می‌آیند نیز مطمئن شویم.»او همچنین گفت که دولتش در پاییز برنامه گسترده‌تری در مورد برنامه‌های مهاجرتی و مدیریت آن ارائه خواهد کرد.
کانادا مدت‌هاست که به استقبال از تازه واردان می‌بالد، اما دولت این کشور تحت فشار است تا شمار ساکنان موقت را که در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است، کاهش دهد.
در ماه آوریل تعداد ساکنان موقت در کانادا به ۶.۸ درصد رسیده بود اما دولت این کشور متعهد شده که آن‌را در سه سال آینده به ۵ درصد کاهش دهد.
بر اساس تغییرات اعلام شده روز دوشنبه، مجوز کار کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین در جوامعی که نرخ بیکاری حداقل ۶ درصد یا بالاتر باشد، باطل می‌شود. ضمن اینکه سهمیه استفاده از کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین برای کارفرمایان کانادایی به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. همزمان، مدت مجوز کارگران موقت خارجی با دستمزد پایین، از ۲ سال به یک سال کاهش می‌یابد.
البته در تغییرات اعلام شده، بخش‌هایی مانند کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، ساخت‌وساز و بهداشت و درمان مستثنی شده است.
رندی بویسونو، وزیر اشتغال دولت کانادا،  گفت که انتظار می رود با اقدامات جدید دولت و تغییرات سال جاری، تعداد کارگران خارجی موقت تا ۶۵ هزار نفر کاهش یابد.
مایک موفات، اقتصاددان و مدیر ارشد موسسه Smart Prosperity، که خواستار لغو طرح دولت برای کارگران خارجی موقت با دستمزدهای پایین بود، گفت که تغییرات اعلام شده «اولین گام عالی بود، اما این تنها گام اول است».
 
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها