به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۲۰:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۸۹۴۵۴

تقدیر از بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات

تقدیر از بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات
گروه بین الملل: جورج کلونی، هنرپیشه سرشناس هالیوود که یک ماه پیش درخواست علنی او برای کناره‌گیری جو بایدن از نامزدی حزب دموکرات، بسیار خبرساز شده بود اکنون می‌گوید تنها چیزی که در تاریخ به یاد خواهد ماند این است که جو بایدن با «تواضع» از قدرت گذشت.
جورج کلونی که از شهرت خود برای جمع‌آوری کمک مالی به حزب دموکرات استفاده می‌کند گفته «مهم نیست» که او و دیگران چه نقشی در مجاب کردن جو بایدن داشتند، بلکه مهم «از خود گذشتگی» بایدن است که توانسته «راه بهتر برای آینده» را بر «ماندن در قدرت» ترجیح دهد.
 کلونی گفت: «همه می‌دانیم و در نقاط مختلف جهان مشاهده کردیم که گذشتن از قدرت آسان نیست. بنابراین در اینجا همه اعتبار و تکریم متوجه جو بایدن است و مابقی چیزها، به درستی، به فراموشی سپرده خواهد شد».
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه گذشته و با وجود کسب آرای لازم درون حزبی برای نامزدی دموکراتها در انتخابات نوامبر امسال از ادامه رقابت ها انصراف داد و کامالا هریس، معاون خود را به عنوان نامزد حزب پیشنهاد کرد.تصمیمی که  جورج کلونی ان را از زمان جورج واشنگتن تاکنون «بی‌سابقه» خواند.
بیستم تیر ماه امسال، جورج کلونی با اشاره به حضور مشترک خودش با جو بایدن در یک مراسم جمع‌اوری کمک مالی برای حزب دموکرات گفته بود با چنین نامزدی حزب دموکرات در انتخابات امسال برنده نخواهد شد.
 کلونی که یکی هنرمندان اصلی یاری‌رسان به حزب دموکرات برای تبلیغات و جمع آوری کمک‌های مردمی است در تیرماه طی یادداشتی که روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کرده بود، نوشت: «گفتنش دردناک است اما جو بایدنی که در مراسم جمع‌آوری کمک مالی سه هفته پیش دیدم به هیچ‌وجه به جو بایدن ۲۰۱۰ و یا حتی جو بایدن ۲۰۲۰ شباهتی نداشت. او همان مردی بود که همه ما در جریان مناظره دیدیم. موضوع سن است. هیچ مسئله دیگری نیست. ما با این نامزد در انتخابات نوامبر برنده نخواهیم شد.»
اشاره  کلونی به مناظره ماه ژوئن میان جو بایدن و دونالد ترامپ بود که طی آن ناظران جو بایدن را بازنده مطلق آن رویارویی دانستند و همین جرقه اوج گرفتن درخواست‌ها برای کناره گیری جو بایدن از انتخابات امسال شد.
در آن زمان اما کارزار انتخاباتی  بایدن در واکنش به یادداشت جورج کلونی گفت: «رئیس‌جمهوری بیش از سه ساعت در این مراسم بود درحالی که جورج کلونی عکس گرفت و رفت».
 
برچسب ها: جورج کلونی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها