به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۲۰:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۸۹۴۹۶

و روز موعود رسید:توپ طلا مِید این اسپانیا

و روز موعود رسید:توپ طلا مِید این اسپانیا
گروه ورزشی: نامزدهای توپ طلا امروز اعلام خواهد شد، با حضور سیلی از بازیکنان رئال مادرید و ستاره‌های حاضر در فوتبال اسپانیا.به گزارش "ورزش سه"، امروز فرانس فوتبال و یوفا که برای اولین بار در توپ طلا با یکدیگر همکاری می‌کنند، فهرست اولیه نامزدهای توپ طلا را معرفی خواهند کرد.

فهرستی که در آن یک بازیکن رئال مادرید می‌تواند جایزه نهایی را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بگیرد یا یک بازیکن از تیم ملی اسپانیا برای عنوان قهرمانی در یورو 2024. تصور اینکه معیار برای انتخاب برنده نهایی فراتر از این پارامترها باشد دشوار است، اگرچه برای آن باید تا 28 اکتبر (7 آبان)، تاریخی که برنده اعلام می‌شود، صبر کنیم.

چیزی که در آن شکی نیست این است که در فهرستی که امروز از ساعت 18:20 (19:50 به وقت تهران) مشخص می‌شود، برتری آشکار از فوتبالیست‌های رئال مادرید خواهد بود. البته همچنان باید دید چه تعداد نامزد (در سال‌های اخیر بین 25 تا 30 نفر بوده‌اند) معرفی می‌شوند.

برای نسخه فعلی، دو جایزه جدید نیز ظاهر خواهد شد: بهترین مربی تیم مردان و بهترین مربی تیم زنان. آنها به شش جایزه سنتی فرانس فوتبال اضافه می‌شوند: توپ طلای مردان، توپ طلای زنان، جایزه کوپا (بهترین بازیکن جوان)، جایزه یاشین (بهترین دروازه‌بان)، بهترین تیم فوتبال مردان و زنان سال 2024.

چه کسانی جانشین مسی و بونماتی می‌شوند؟
برنده‌های نهایی فوتبالیست مرد و زن سال، جانشین لیونل مسی و آیتانا بونماتی، برندگان سال 2023 خواهند شد. لیونل مسی که از سطح اول فوتبال دنیا دور شده، علی‌رغم فتح کوپا آمه‌ریکا با آرژانتین، شانسی برای بردن توپ طلا نخواهد داشت ولی برای آیتانا همچنان می‌توان شانس‌هایی قائل بود.

گزینه‌های اول برای توپ طلای مردان، وینیسیوس و جود بلینگام، ستاره‌های رئال مادرید در فتح پانزدهمین لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا هستند. رودری هزناندز، MVP جام ملت‌های اروپا با اسپانیا و قهرمان لیگ برتر با سیتی نیز شانس خوبی برای بردن توپ طلا دارد.

کارواخال نیز وارد لیست نهایی خواهد شد که در کل سال گذشته با تیم‌های باشگاهی و ملی قهرمانی‌های متعددی کسب کرد و نقش تعیین کننده ای نیز داشت. او گل اول فینال لیگ قهرمانان را برای رئال به دورتموند زد و در فینال یورو 2024 نیز فیکس لاروخا بود.همچنین ممکن است جالب باشد اگر به ستاره‌های اسپانیا در یورو 2024 یعنی نیکو ویلیامز و لامین یامال نیز شانس بدهیم. حداقل می‌توان گفت که آنها قطعا در فهرست اولیه حضور خواهند داشت و چه بسا بین 10 تای پایانی نیز قرا بگیرند.

بدون شک این یک موفقیت بسیار بزرگ برای فوتبال اسپانیا خواهد بود که چند سال بعد بار دیگر گزینه‌های اول توپ طلا از آن معرفی می‌شوند و در نهایت باید دید جایزه بزرگ به بازیکنی از رئال می‌رسد یا قهرمانی تیم ملی اسپانیا معیار خواهد شد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها