به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۲۰:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۴۸۹۶۱۱

وضع تنبیه دولت بایدن علیه روسیه

وضع تنبیه دولت بایدن علیه روسیه
گروه بین الملل: دولت جو بایدن با متهم کردن کرملین به دخالت در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری آمریکا، می‌گوید مجموعه اقدامات گسترده‌ای را به اجرا می‌گذارد تا از تاثیرگذاری روسیه بر انتخابات جلوگیری کند.
بر اساس بخشی از این اقدامات اعلام شد، علیه کارمندان دو شبکه خبری دولتی روسیه اعلام جرم شده است و اف‌بی‌آی ده‌ها دامنه اینترنتی مورد استفاده کرملین برای پخش اطلاعات غلط را توقیف می‌کند.نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در ماه‌های گذشته مسکو را به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات از طریق نشر اطلاعات جعلی متهم کرده‌اند.
وزارت دادگستری آمریکا دو کارمند شبکه راشا تودی روسیه را متهم کرده با استفاده از شرکت‌های صوری و هویت‌های جعلی به یک شرکت در ایلات تنسی مبلغ ۱۰ میلیون دلار پرداخته‌اند تا ویدئوهایی با هدف تقویت اختلاف سیاسی در ایالات متحده تولید کنند.وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا نیز اقداماتی علیه این شبکه و سردبیر ارشد آن اعلام و آنها را تحریم کرده‌اند.
همچنین مریک گارلند، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا، رسانه‌های دولتی روسیه را به مشارکت در کارزار انتشار اطلاعات غلط و پروپاگاندا متهم کرده است.
 گارلند و سایر مقامات ارشد نهادهای قضایی و انتظامی آمریکا در جلسه کارگروه ویژه وزارت دادگستری که مامور مقابله با تهدیدهای مربوط به انتخابات است سخنرانی کردند.
دادستان کل آمریکا پیش از این جلسه گفت: «ما با شدت و به شکل تهاجمی با تلاش‌های روسیه، ایران، چین یا هر عامل خارجی مخرب دیگر برای دخالت در انتخابات و آسیب زدن به دموکراسی خود مقابله خواهیم کرد.»ليزا موناکو، معاون دادستان کل آمريکا، ماه گذشته گفت به رغم برملا شدن تلاش عوامل وابسته به حکومت ايران برای هک کردن شبکه رايانه‌ای کارزار تبليغاتی دونالد ترامپ و اقدام آن‌ها برای رخنه در کارزار انتخاباتی بايدن- هريس، روسيه کماکان جدی‌ترين تهديد برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا است.
دليل اصلی اين نگرانی‌ تلاش عوامل وابسته به مسکو برای انجام حملات سايبری و کارزارهای نشر اطلاعات غلط باهدف تاثيرگذاری بر رای گيری ماه نوامبر است.
وجهی از اين کارزار استفاده از رسانه‌های دولتی روسيه مانند «راشا تودی» برای انتشار مضامين و گزارش‌های ضد‌آمريکايی و وجه ديگر آن راه اندازی حساب‌های کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی با هدف ترويج گسترده اين ادعاها و پروپاگاندا و تزريق آن به مباحث کاربران آمريکايی شبکه‌های اجتماعی پيرامون انتخابات است.
هدف اين کارزارها معمولا برجسته کردن موضوعات سياسی اختلاف برانگيز مثل مهاجرت، جرايم و در ماه‌های اخير جنگ غزه و دامن زدن به اختلاف نظرها است.
در بسياری از اين موارد مخاطبان آمريکايی ممکن است متوجه نشوند منبع اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بينند عوامل روسيه هستند و يا آن‌ها به چنين مباحثی دامن می‌زنند.
مقام‌های آمريکايی به خبرنگاران گفتند که عوامل وابسته به کرملين بيش از گذشته برای پاک کردن رد پای خود از شرکت‌های بازاريابی و تبليغاتی در داخل روسيه استفاده می‌کنند و توليد بخشی از مضامين تبليغاتی و سياسی را به اين شرکت‌ها می‌سپارند.دو مورد از اين شرکت‌ها در ماه مارس امسال توسط دولت آمريکا تحريم شدند. مقامات آمريکايی می‌گويند دو شرکت تحريم شده برای کمک به نشر اطلاعات غلط کرملين وبسايت و حساب‌های کاربری جعلی خلق می‌کردند.هدف نهايی اين کارزار ترغيب مردم آمريکا به بازنشر اطلاعات غلط و جعلی روسيه بدون دقت و بررسی منبع اصلی پخش اين اطلاعات است.خبرگزاری آسوشيتد پرس به نقل از مقام‌های آمريکایی نوشته است که مردم به اطلاعاتی که توسط منابع داخلی منتشر می‌شود اعتماد بيشتری دارند و به همين دليل عوامل وابسته به روسيه وبسايت‌ها و حساب‌های کاربری جعلی را با تقليد از شبکه‌های خبری آمريکايی طراحی می‌کنند.

 
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها