به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۹۰۳۳۸

از آیفون ۱۶ رسما رونمایی شد

از آیفون ۱۶ رسما رونمایی شد
گروه فناوری: آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در پنج رنگ زیبا عرضه می‌شود. اصلی‌ترین تغییر آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را می‌توان عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی دانست.به لطف همین تغییر، مدل‌های عادی و پلاس همچون آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی دارند. طراحی کلی مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ تغییر چشمگیری نکرده است. داینامیک آیلند، گوشه‌های گرد، پنل شیشه‌ای و درگاه USB-C نشان می‌دهند که با همان ظاهر آشنای آیفون مواجهیم.
 
در کالبد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تراشه‌ی A۱۸ قدرت‌نمایی می‌کند؛ تراشه‌ای سه نانومتری که به‌ادعای اپل ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی آیفون ۱۵ است و به‌لطف واحد پردازش عصبی قوی‌تر می‌تواند میزبان قابلیت‌های اپل اینتلیجنس باشد.قیمت آیفون ۱۶ از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و قیمت آیفون ۱۶ پلاس نیز از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود. آیفون 16 با صفحه‌نمایش 6.1 اینچی و آیفون 16 پلاس با صفحه ‌نمایش 6.7 اینچی عرضه می‌شوند.

 آیفون ۱۶ به چیپ جدید اپل A18 مجهز شده که با فناوری نسل دوم ۳ نانومتری ساخته شده و از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برد. این چیپ به پردازنده اصلی ۶ هسته‌ای مجهز شده و نسبت به نسل قبل یعنی آیفون ۱۵ حدود  ۳۰ درصد قوی‌تر است.

 هوش مصنوعی اپل در آیفون ۱۶ کمک می‌کند تا بخش‌های مهم ایمیل‌ها و نوتیفیکیشن‌ها به‌راحتی دیده شود، همچنین اعلان‌ها نیز بسته به اهمیت، اولویت‌بندی می‌شوند.

دکمه کنترل دوربین در آیفون ۱۶ امکان تنظیم دقیق ویژگی‌های دوربین و عکاسی بهتر و دقیق‌تر را ممکن می‌سازد. ویژگی مخصوص آیفون 16 Visual Intelligence نام دارد که با دکمه جدید دوربین فعال می‌شود و به‌شما کمک می‌کند تا با استفاده از دوربین، محیط اطراف خود را بهتر بشناسید. این دکمه تمام قابلیت‌های مورد نیاز برای عکاسی حرفه‌ای را در اختیار می‌گذارد و حتی با اپ‌های ثالث مانند اسنپ‌چت نیز سازگار است.

آیفون ۱۶ همچنین دارای یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و ۲ برابری برای تطبیق پذیری بیشتر است.  دوربین اصلی آیفون 16 شامل یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی است و آیفون 16 به لطف دوربین جدید قادر است تا به صورت 4K و نرخ فریم ۶۰ و کیفیت دالبی ویژن فیلم‌برداری کند.آیفون ۱۶ همچنین از بازی‌های AAA پشتیبانی می‌کند که قبلاً فقط در آیفون ۱۵ پرو در دسترس بودند.
برچسب ها: آیفون 16
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها