به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۲:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۹۰۴۴۵

آرای سنگین کمیته انضباطی فقط برای گمنام‌ها

آرای سنگین کمیته انضباطی فقط برای گمنام‌ها
گروه ورزشی: ابوالفضل کوهی در شرایطی به دلیل رفتار غیر ورزشی با سه جلسه محرومیت مواجه شد که در موارد مشابه در گذشته حکم‌های متفاوت‌تری صادر شده بود.به گزارش ورزش سه، کمیته انضباطی امروز آرای انضباطی بازی جنجالی استقلال و استقلال خوزستان را اعلام کرد که در آنابوالفضل کوهی بازیکن جوان استقلال خوزستان به علت رفتار غیر ورزشی و تحریک تماشاگران به سه جلسه محرومیت به همراه 2 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد؛یک محرومیت بسیارسنگین برای یک رفتار نه چندان غیر معمول در فوتبال ایران.

در اینکه ابوالفضل کوهی رفتار اشتباهی از خود مقابل هواداران استقلال نشان داده شکی نیست ولی با وجود صادر شدن چنین محرومیت سنگینی به نظر میرسد به علت آنکه ابوالفضل کوهی بازیکن سرشناسی در سطح لیگ برتر ایران نیست و در باشگاهی به غیر از باشگاه‌های پرطرفدار و بزرگ ایران بازی میکند کمیته انضباطی با دست باز و بدون هیچگونه نگرانی از فشار هواداران و بدون رعایت اصل برابری و حتی برخلاف رویه گذشته خود این بازیکن را به سه جلسه محرومیت محکوم نموده است.

این در حالی است که سابقا رفتار مشابه و بعضا توهین آمیزتر از بازیکنان سرشناس فوتبال ایران بر علیه هواداران سر زده است که به مراتب محرومیت کمتری برای آنان در بر داشته است:
 
* علیرضا بیرانوند 
در فصل 98-99 فوتبال ایران در بازی پرسپولیس و تراکتور در تبریز که با برتری یک گله تراکتور همراه بود زمانی که بیرانوند قصد خروج از زمین را داشت با حرکت دست خود یک رفتار توهین آمیز برابر طرفداران تراکتور انجام داد؛ حرکتی که در قیاس با رفتار کوهی توهین آمیزتر نیز تلقی میشد، اما نهایتا با شکایت باشگاه تراکتور، کمیته انضباطی بیرانوند را به یک جلسه محرومیت به استناد تحریک تماشاگران محکوم کرد.

* ابوالفضل جلالی 
در شهرآورد دور رفت فصل گذشته زمانی که در دقایق پایانی کوین یامگا از رو نقطه پنالتی گل تساوی بخش استقلال را به ثمر رساند، ابولفضل جلالی به سمت تماشاگران پرسپولیس رفت و به شادی مشابه رفتار ابولفضل کوهی پرداخت که این مورد منجر به شکایت باشگاه پرسپولیس علیه جلالی شد که این رفتار توسط کمیته انضباطی تحریک امیز تلقی نشد و محرومیتی برای جلالی در بر نداشت.

* امید نورافکن
قبل از آغاز بازی فصل گذشته سپاهان و پرسپولیس در اصفهان، امید نورافکن که به علت مصدومیت در آن بازی حضور نداشت و با لباس شخصی در کنار زمین حضور پیدا کرد و روبه رو جایگاه هواداران پرسپولیس با دست خود یک حرکت توهین آمیز انجام داد که فیلم این حرکت در فضای مجازی پخش شد که نهایتا با شکایت باشگاه پرسپولیس امید نورافکن به یک جلسه محرومیت محکوم شد.


ذکر این موارد نشان می‌دهد با توجه به اصل برابری باید رویه قضایی و احکام صادره از کمیته انضباطی در مورد یک رفتار غیرورزشی، یکسان و مشابه باشد ولی به نظر میرسد که اینگونه نیست. اگر بازیکن محبوت تر و مشهور تر باشد حساسیت های کمیته انضباطی و نگرانی های آنان از فشار هواداران ایجاب میکند با رفعت بیشتری برخورد کنند ولی در برابر بازیکنان گم نام تر حداکثر محرومیت را در نظر میگیرند. رویه که بسیار غلط و خارج از عدالت است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها