به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۳:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۹۰۴۵۶

8 دلیل مهم برای خرید اس اس دی

گروه کسب و کار: آیا از کند بودن سیستم خود خسته شده‌اید و می‌خواهید برنامه‌هایتان با سرعت بیشتری اجرا شوند و بازی‌ها بدون کوچکترین تاخیری پردازش شوند؟ پس باید بگوییم شما برای سیستم خود به یک اس اس دی نیاز دارید. اس اس دی یا حافظه حالت جامد، انقلابی در دنیای فضاهای ذخیره سازی و هارد ها ایجاد کرده است. با سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالاتر نسبت به هارد دیسک‌های سنتی (HDD)، اس اس دی ها عملکرد سیستم‌تان را به شدت پیشرفته خواهند کرد.
خرید اس اس دی
خرید اس اس دی
 در دنیای امروز که سرعت و کارایی حرف اول را می‌زند، ارتقای سیستم کامپیوتری به یک اس اس دی (Solid State Drive ) می‌تواند تحولی شگفت‌انگیز در تجربه کاربری ایجاد کند. در این مقاله، به بررسی 8 دلیل مهم برای خرید اس اس دی و ارتقای سیستم‌تان خواهیم پرداخت. از بالا بردن سرعت سیستم گرفته تا نصب راحت تر و عمر طولانی تر. اگر می‌خواهید سیستم خود را به یک سیستم پرسرعت و قدرتمند تبدیل کنید، شما با خرید اس اس دی می‌توانید به راحتی راندمان کاری سیستم خود را افزایش دهید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا دلایل مهم خرید اس اس دی را بدانید.

دلایل خرید اس اس دی
در چندسال اخیر اغلب کاربران سیستم هایی که به هارد دیسک ها مجهز بودند، به خرید اس اس دی روی آوردند و اس اس دی ها کم کم جای هارد دیسک ها را در بازار پر کردند. امروزه خرید اس اس دی برای سیستم رواج بیشتری پیدا کرده و خرید هارد دیسک رفته رفته در حال کمتر شدن است. علت این اتفاق مسائل و دلایل زیادی بوده که کاربران ترجیح داده‌اند چه در لپ تاپ و چه در سیستم خود خرید اس اس دی را جایگزین کنند. این در حالی است که تفاوت قیمت اس اس دی و هارد دیسک ها چندان قابل توجه نبوده است و در فروشگاه های اینترنتی همچون تکنولایف یا مهرگان آی تی می‌توانید تفاوت قیمت اس اس دی و هارد دیسک را مشاهده کنید.
در ادامه 8 دلیل مهم برای خرید اس اس دی را بررسی خواهیم کرد.

1. بیشتر بودن سرعت اس اس دی
بدون شک مهم‌ترین دلیل برای خرید اس اس دی، سرعت بالای آن است. اس اس دی ها از حافظه فلش استفاده می‌کنند که سرعت دسترسی به دیتا ‌ها را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. این بدان معناست که سیستم‌تان سریع‌تر بوت می‌شود، برنامه‌ها در کسری از ثانیه باز می‌شوند و عملیات کپی و انتقال فایل‌ها به طور قابل توجهی سریع‌تر انجام می‌شود. از نکات دیگر در زمینه بیشتر شدن سرعت سیستم توسط اس اس دی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    بوت سریع سیستم: دیگر نیازی نیست ساعت‌ها منتظر بمانید تا سیستم‌تان روشن شود. با اس اس دی، سیستم‌تان در عرض چند ثانیه آماده کار است.
•    بارگذاری سریع برنامه‌ها و بازی‌ها: دیگر نیازی نیست که چندین ثانیه منتظر باز شدن یک برنامه یا بازی بمانید. با اس اس دی سیستم شما قدرت زیادی برای پردازش های سنگین خواهد داشت.
•    انتقال سریع فایل‌ها: کپی و انتقال بیگ دیتا ها با سرعت زیادی انجام خواهد شد.

2. عملکرد بهتر در اجرای هم‌زمان چند برنامه
با استفاده از اس اس دی، می‌توانید به راحتی چندین برنامه را همزمان اجرا کنید بدون اینکه با کندی و لگ مواجه شوید. اس اس دی ها تأخیر کمی دارند و به لطف سرعت بالای خود، به سیستم‌تان اجازه می‌دهند تا به طور همزمان چندین کار را به خوبی انجام دهید و برنامه ها را روی ویندوز باز نگه دارید. نکات زیر دیگر نکات قابل توجه در قابلیت مولتی تسک سیستم با بهره مندی از اس اس دی است.
 
قیمت اس اس دی

•    مولتی تسک بدون کمتر شدن سرعت : با خرید اس اس دی، می‌توانید به راحتی چندین برنامه را همزمان اجرا کنید بدون اینکه هنگام گار با آن ها با کندی و لگ مواجه شوید.
•    تاخیر کمتر: پس از خرید اس اس دی ها سیستم تأخیر بسیار کمی خواهد داشت و به لطف سرعت بالای خود، به سیستم‌تان اجازه می‌دهد تا به طور همزمان چندین کار را به خوبی انجام دهد.

3. طول عمر بیشتر اس اس دی
با وجود کم بودن اختلاف قیمت اس اس دی ها و هارد دیسک ها، اس اس دی ها مشخصات فنی زیادی دارند که قابل توجه است. اس اس دی ها معمولاً طول عمر بیشتری نسبت به HDDها دارند و در برابر ضربه و لرزش مقاوم‌تر هستند، به طور خلاصه بهتر است نکات زیر را نیز در هنگام خرید اس اس دی بدانید.
•    بدون قطعات متحرک : اس اس دی ها فاقد قطعات متحرک هستند و در نتیجه کمتر مستعد خرابی خواهند بود.
•    مقاومت در برابر ضربه و لرزش: اس اس دی ها در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم‌تر از HDDها هستند.

4. مصرف انرژی کمتر اس اس دی
اس اس دی ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند و باعث کاهش دمای سیستم می‌شوند. این امر به ویژه برای لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های قابل حمل بسیار مهم است، زیرا باعث افزایش عمر باتری آن ها می‌شود. همانطور که گفته شد گرچه قیمت اس اس دی کمتر است اما خرید آن از هر لحاظ به صرفه تر خواهد بود.

5. ابعاد کمتر و وزن سبک‌تر
اس اس دی ها معمولاً کوچکتر و سبک‌تر از HDDها هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. این ویژگی برای دستگاه‌های قابل حمل مانند لپ‌تاپ‌ها و الترابوک‌ها بسیار مناسب است.

6. بی‌صدا بودن اس اس دی
اس اس دی ها کاملاً بی‌صدا هستند و هیچ صدایی تولید نمی‌کنند. این ویژگی برای افرادی که به دنبال یک سیستم بی‌صدا هستند، بسیار مناسب خواهد بود. اس اس دی ها به دلیل نداشتن قطعات متحرک در ساختار خود، بی‌صدا هستند و علاوه بر مناسب بودن قیمت اس اس دی ها ، تجربه کاربری بهتری را نیز برای شما ایجاد خواهند کرد.

7. ایمنی بیشتر اس اس دی
SSD ها در برابر ضربه و لرزش مقاوم‌تر هستند و احتمال از دست رفتن دیتا‌ها در صورت بروز مشکل کمتر است. همچنین، بسیاری از اس اس دی ها دارای قابلیت رمزگذاری اطلاعات هستند که امنیت اطلاعات شما را افزایش می‌دهد.

8. افزایش ارزش سیستم 
نصب اس اس دی به سیستم شما ارزش افزوده می‌دهد و آن را به یک سیستم قدرتمندتر و کارآمدتر تبدیل می‌کند. به یاد داشته باشید سیستم ها و لپ تاپ هایی که از قطعات به روزی برخوردار هستند، به کل سیستم ارزش افزوده خواهند داد.

خرید ssd

نتیجه‌گیری
اگر به دنبال ارتقاء عملکرد سیستم خود و تجربه یک سیستم سریع‌تر و روان‌تر هستید، خرید یک اس اس دی یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. با توجه به مزایای فراوان مثل قیمت مناسب اس اس دی ها، هنگام خرید اس اس دی، متوجه خواهید شد این فناوری به سرعت در حال جایگزینی HDD ها است و به عنوان استاندارد جدید ذخیره‌سازی در حال تبدیل شدن است. اگر به دنبال ارتقای عملکرد سیستم خود و تجربه یک سیستم سریع‌تر و به روز تر هستید، خرید یک اس اس دی یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید انجام دهید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها