به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۳:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۹۰۴۹۶

تدابیر  آلمان برای مقابله با مهاجران غیرقانونی

تدابیر  آلمان برای مقابله با مهاجران غیرقانونی
گروه بین الملل: وزیر کشور آلمان، گفت: این کشور در تلاش برای مهار مهاجرت غیرقانونی کنترل‌های موقتی را در تمام مرزهای زمینی خود برپا کرده و اقدامات قبلی را در این خصوص تشدید خواهد کرد.
نانسی فایزر، گفت: «ما می‌خواهیم مهاجرت‌های غیرقانونی را تا حد ممکن کاهش دهیم. برای این منظور اکنون در حال برداشتن گام‌های بیشتری هستیم که فراتر از اقدامات جامع فعلی است.»
او اضافه کرد: «تا زمانی که از طریق ایجاد سیستم جدید پناهندگی مشترک اروپا به حفاظت قوی از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا دست یابیم، باید کنترل‌ها را در مرزهای کشوری خود تقویت کنیم. این کنترل‌ها همچنین امکان بازگرداندن موثر [مهاجران غیرقانونی] را فراهم می‌کند.»
قرار است در چارچوب طرح جدید کنترل موقت مرزی در مرزهای زمینی با فرانسه، لوکزامبورگ، هلند، بلژیک و دانمارک به مدت شش ماه برقرار شود.
این اقدامات در حال حاضر در مرزهای لهستان، جمهوری چک، اتریش و سوئیس اعمال شده است.
منطقه شنگن اروپا امکان سفر آزادانه بین کشورهای عضو را فراهم می‌کند. با این حال کشورهای عضو مجازند در صورتی که احساس کنند تهدیدی برای سیاست عمومی یا امنیت داخلی وجود دارد، بازرسی‌های مرزی را انجام دهند.مطابق قوانین اتحادیه اروپا، برقراری مجدد کنترل مرزهای داخلی تنها باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد.
 فایزر گفته است از زمانی که آلمان کنترل‌های جزئی مرزی را در سال ۲۰۲۳ اجرا کرد، از ورود ۳۰ هزار نفر به داخل این کشور جلوگیری شده است.
او با اشاره به این که کنترل‌های مرزی به مرزهای باقی‌مانده گسترش یافته است، گفت این تعداد افزایش خواهد یافت و در این خصوص به مقامات اتحادیه اروپا نیز اطلاع‌رسانی شده است.
دستور جدید در حالی صادر می‌شود که دولت ائتلافی صدراعظم اولاف شولتس تحت فشار است تا موضع سخت‌تری را در قبال مهاجرت غیرقانونی اتخاذ کند، چرا که آلمان در سال‌های اخیر با موجی از پناهجویان ورودی مواجه شده است.همزمان موضوع مهاجرت یکی از موضوعات کلیدی در بحث‌های سیاسی بوده است. حزب راست افراطی آلمان، که به صورت آشکار ضد مهاجرت است، محبوبیت پیدا کرده و در اوایل ماه جاری توانست برای اولین بار در انتخابات ایالتی در تورینگن پیروز شود.
اعلام کنترل مرزها یک روز پیش از انجام گفتگوها میان ائتلاف دولتی و مخالفان اصلی بر سر تدوین سیاست مهاجرتی آلمان صورت می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که آیا اپوزیسیون، حزب دموکرات مسیحی، در این مذاکرات شرکت خواهد کرد یا خیر.
 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها