به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۰۸:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : ۴۹۰۹۱۵

اخراج شش دیپلمات بریتانیایی از روسیه 

اخراج شش دیپلمات بریتانیایی از روسیه 
گروه بین الملل: روسیه  از لغو اعتبارنامه سیاسی شش دیپلمات بریتانیایی در سفارت این کشور در مسکو و اخراج آن‌ها خبر داد. به گفته تشکیلات امنیتی روسیه، این افراد مظنون به "جاسوسی" بوده‌اند.
به گفته این نهاد اطلاعاتی روسیه، این اقدام به منظور "انتقام‌جویی" صورت گرفته و اعتبارنامه سیاسی دیپلمات‌‌های مذکور به اتهام "جاسوسی" لغو شده است.
اعلام چنین تصمیماتی توسط تشکیلات امنیتی روسیه، غیرعادی به نظر می‌آید. وزارت امور خارجه روسیه اصولا به عنوان نهاد اصلی و مسئول در زمینه مسائل مربوط به دیپلمات‌ها، محسوب می‌شود. حال این وزارتخانه نیز اخراج دیپلمات‌های بریتانیایی را تائید کرده است.
به گفته روسیه، بخش اروپای شرقی در وزارت خارجه بریتانیا در طول جنگ "به یک سرویس اطلاعاتی تبدیل شده که قصد دارد روسیه را متحمل یک شکست استراتژیک کند."
شبکه تلویزیونی دولتی روسیه "Rossia-24" ضمن انتشار تصاویر این شش دیپلمات بریتانیایی اسامی آنها را نیز اعلام کرد. در همین حال گفته شده است تصاویر مذکور خروج دیپلمات‌های بریتانیایی از روسیه را نشان می‌دهد.ظاهرا پشت‌پرده سیاسی این اقدام مربوط به بحث‌های فعلی بر سر این موضوع است که آیا بریتانیا به اوکراین اجازه خواهد داد که از سلاح‌های دوربرد ساخت این کشور در حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه استفاده کند، یا نه.
تشکیلات امنیتی روسیه در این زمینه نوشته است: «در تلافی بسیاری از اقدامات غیردوستانه لندن، شش کارمند بخش سیاسی سفارت بریتانیا در مسکو اعتبارنامه سیاسی خود را از دست می‌دهند.»روابط دیپلماسی بین مسکو و لندن در گذشته اغلب با تنش‌های متفاوتی مواجه بوده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استفاده اوکراین از سلاح‌های تولید شده در کشورهای عضو ناتو را "دخالت مستقیم ناتو در جنگ" دانسته است.
کی‌یر استارمر، نخست وزیر بریتانیا در واکنش به این ارزیابی مسکو گفته است که روسیه به طور غیرقانونی به اوکراین حمله کرده است و این کشور می‌تواند با عقب نشینی نیروهایش، "فورا به جنگ پایان دهد."

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها