به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۱:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۹۰۹۴۲

تحقق شعار وفاق ملی در دانشگاه‌ها

تحقق شعار وفاق ملی در دانشگاه‌ها
گروه سیاسی: وزیر علوم گفت: دانشگاهیان طبق برخی نظرسنجی ها امیدوارتر و بانشاط تر شدند تا سال تحصیلی جدید را شروع کنند و جامعه و مردم به خوبی از شعار وفاق ملی استقبال کردند.
حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در  در مراسم اجلاس روسای دانشگاه های کشور گفت : امسال در یک فضای روانی و روحی بهتری سال و این اجلاس را برگزار می‌کنیم زیرا دانشگاهیان امیدوارتر و با نشاط‌‌ تر شدند.

وی با اشاره به نظرسنجی‌ها افزود: یک امید و نشاط و شوری در جامعه به چشم می خورد و دانشگاهیان طبق برخی نظرسنجی ها امیدوارتر و بانشاط تر شدند تا سال تحصیلی جدید را شروع کنند و جامعه و مردم به خوبی از شعار وفاق ملی استقبال کردند.

 سیمایی صراف بالا بردن سواد گفتگو در دانشگاه را یکی از ارکان مهم دانست و ادامه داد: مفهوم توافق و تفاهم این نیست که سلایق و افکار ما یکی شود بلکه وفاق ملی یعنی دوقطبی‌های تصنعی و خودساخته را به خاطر منافع ملی کنار بگذاریم و به جای تنازع تعامل کنیم و به جای رویارویی گفتگو کنیم. سواد گفتگو باید در جامعه بالا رود و دانشگاه بهترین رکن برای این است که نشان دهد سواد گفتگو داریم و آن را به جامعه منتقل دهد.
 
تحقق شعار وفاق ملی در دانشگاه‌ها
وزیر علوم با ذکر این نکته که دانشگاه باشگاه احزاب نیست که گروه های مختلف روبروی هم قرار بگیرند و با هم رقابت کنند؛ تصریح کرد: شرط ما برای تداوم خدمت مدیران یا برای انتخاب مدیران جدید این است که قدرت اجماع سازی و قدرت گفتگو با سلایق مختلف و متکاثر را داشته باشند و تقاضا داریم مدیران تکثر و تنوع فرهنگی، فکری و سیاسی را در دانشگاه بپذیرند تا به یک تفاهم برسیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها