به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۶:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۹۱۹۱۶

نوشیدن چای و قهوه در لیوان یکبارمصرف ممنوع

نوشیدن چای و قهوه در لیوان یکبارمصرف ممنوع
گروه سلامت: آن دسته از ظروف پلاستیکی که قابلیت قرارگرفتن در مایکروویو را دارند نیز به همین میزان خطرناک هستند، چرا که با گرم شدن این ظروف در مایکروویو، همیشه این احتمال وجود دارد که غذای شما آلوده شود. بهتر است غذا را از این ظروف خارج کنید، در یک بشقاب شیشه‌ای یا سرامیکی بریزید و سپس روی اجاق یا در مایکروویو گرم کنید.

به گزارش خبرآنلاین،این موضوع در خصوص نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه هم صدق می‌کند. سعی کنید از مصرف مایعات داغ در لیوان‌های پلاستیکی یا یکبار مصرف بپرهیزید. گرما فرآیندی را آغاز می‌کند که با احتمال نفوذ مواد شیمیایی سمی به نوشیدنی گرم همراه است.

مضرات مصرف غذای داغ در ظروف پلاستیکی
BPA که از طریق غذا وارد بدن می‌شود، به جریان خون راه پیدا می‌کند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا، این ماده عملکرد هورمون‌ها، به ویژه استروژن را مختل می‌کند. CDC همچنین دریافته است که بیش از ۹۰ درصد انسان‌ها سطوح قابل تشخیص بیسفنول A در بدن خود دارند. هم‌چنین تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که BPA ممکن است اثرات متعددی بر باروری مردان و زنان، سلامت قلب، تیروئید، عملکرد سیستم ایمنی و سایر مسائل داشته باشد.بر اساس مطالعات، افرادی که BPA بالایی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون هستند. سطوح بالاتر BPA می‌تواند منجر به اختلال در سطح آنزیم‌های کبدی شود.
سایر مضرات مصرف غذای داغ در ظروف پلاستیکی عبارتند از:

ابتلا به سرطان: برخی از مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی مانند فرمالدئید و آکریلونیتریل می‌توانند به سلول‌های بدن آسیب برسانند و باعث ایجاد سرطان شوند.

حساسیت پوستی: ترکیبات شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی ممکن است باعث تحریک‌پذیری، قرمزی، خارش و حساسیت پوستی شوند.

تغییر طعم و بوی غذا: در برخی مواقع گرم کردن غذا در ظروف پلاستیکی سبب تغییر در طعم و بوی غذا می‌شود. این اتفاق ممکن است به دلیل تغییر در ساختار شیمیایی غذا، توسط ترکیبات شیمیایی، باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها