به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۹۲۰۴۵

حاشیه‌ باریک آیفون ۱۶ مشکل‌ساز شد

حاشیه‌ باریک آیفون ۱۶ مشکل‌ساز شد
گروه فناوری: سرانجام خانواده‌ی آیفون ۱۶ از راه رسیدند و به‌دنبال آن، اولین تست‌های مقاومت بدنه‌ی این گوشی‌ها نیز منتشر شدند. ویدیوهای مذکور عملکرد پرچمداران جدید اپل را در برابر سقوط، خراش و موارد دیگر به‌نمایش می‌گذارند.
 
به گزارش زومیت، سم کوهل، برای اینکه جزو اولین نفراتی باشد که تست مقاومت آیفون ۱۶ پرو را انجام می‌دهد، راهی استرالیا شد. نکته‌ی قابل‌ توجه در تست‌های او، حاشیه‌های باریک آیفون ۱۶ پرو و تأثیر منفی بر دوام دستگاه هنگام سقوط است. ظاهراً ضربه‌ی واردشده در سقوط از سمت لبه‌ی کناری، تأثیر بیشتری بر عملکرد نمایشگر دارد.

 سم درمورد سقوط آیفون ۱۶ پرو می‌گوید: «فکر می‌کنم درمورد آیفون ۱۶ پرو یک نکته‌ی منفی وجود دارد، زیرا لبه‌های آن بسیار نازک هستند و زمانی‌ که ضربه‌ای به گوشه یا لبه‌ی نمایشگر وارد شود، پنل نمایشگر دستگاه بسیار شکننده‌تر از آیفون ۱۵ پرو به‌نظر می‌رسد.»

البته سم در تست‌های بیشتر متوجه شد آسیب کلی واردشده به آیفون ۱۶ پرو درمقایسه‌با آیفون ۱۵ پرو، به‌طور کلی زیاد جدی نیست.کانال یوتیوب TechRax با انتشار ویدیویی، تست مقاومت دیگری را با آیفون ۱۶ پرو به‌نمایش گذاشته است. در این ویدیو، شاهد حمله‌ی چکش و چاقو به این گوشی جدید هستیم. همان‌طور که انتظار می‌رفت، تفاوت قابل‌ توجهی با آیفون‌های سال‌های گذشته وجود ندارد.
کشیدن چاقو روی لبه‌های تیتانیومی آیفون ۱۶ پرو، در نهایت به ایجاد خط و خش منجر می‌شود. ضربه‌ی چکش به پشت دستگاه نیز باعث شکستن آن خواهد شد. در نهایت، ضربه‌ی چکش به نمایشگر آیفون ۱۶ پرو، می‌تواند آن را بشکند.
برچسب ها: آیفون 16
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها