به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - ۱۲:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۹۲۱۶۸

فاند تحصیلی چیست؟ شرایط گرفتن بورسیه فول فاند چگونه است؟

گروه کسب و کار: مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور هزینه‌های بسیاری مانند هزینه سفارت، شهریه‌‌های هر ترم، اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی یا اجاره خانه، هزینه‌های ثبت‌نام در دانشگاه و خرید لوازم موردنیاز دارد. با دریافت فاندهای متفاوت تحصیلی می‌توان بخشی از این هزینه‌ها یا همه آن را تحت پوشش قرار داد. فاند تحصیلی درواقع کمک هزینه تحصیلی است که دانشگاه برای تعداد مشخصی از دانشجویان کنار گذاشته تا مقداری از هزینه‌های تحصیلی آن‌ها تامین شود. در این مقاله به‌طور کامل به بررسی انواع فاند تحصیلی و شرایط گرفتن بورسیه فول فاند می‌پردازیم.
انواع فاند تحصیلی؛ فول فاند، پارشال فاند، اسکالرشیپ، گرنت، فلوشیپ
انواع فاند تحصیلی؛ فول فاند، پارشال فاند، اسکالرشیپ، گرنت، فلوشیپ
 انواع فاند تحصیلی کدام است؟
فاندهایی که از طرف دانشگاه، موسسات خصوصی یا دولتی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد شامل فول فاند، پارشال فاند، اسکالرشیپ، گرنت و فلوشیپ است. ارائه گواهی اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا یکی از ملزومات دریافت مجوز ادامه تحصیل در این کشور به شمار می‌رود. بااین‌حال در صورت دریافت بورسیه فول فاند، نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت. در ادامه به بررسی کامل انواع فاندهای تحصیلی می‌پردازیم.

فول فاند؛ ارائه بودجه کامل برای تامین همه هزینه‌های زندگی و تحصیلی دانشجو
فول فاند چیست؟ بورسیه های فول فاند درواقع فاندی بوده که تمام هزینه‌های تحصیلی، مسکن، زندگی روزانه و حمل و نقل دانشجو را تامین می‌کند. بسیاری از دانشگاه‌های سراسر دنیا بورسیه فول فاند ارشد و فول فاند دکترا را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‎‌دهند. به‌علاوه رقابت برای دریافت فول فاند رشته حقوق و فول فاند پزشکی و سایر رشته‌ها بسیار سخت است و متقاضی باید نمرات تحصیلی و نمره زبان بالایی داشته باشد.
اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند نشده و تمکن مالی کافی برای هزینه‌های تحصیلی در شهرهای بزرگ کانادا را ندارید، ارزانترین شهرهای کانادا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید.

پارشال فاند؛ بورسیه‌ای برای تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی
پارشال فاند نوعی کمک هزینه تحصیلی است که بخشی از هزینه‌های تحصیل شما را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای دریافت این نوع فاند مانند بورسیه تحصیلی فول فاند معمولا باید رزومه تحصیلی و پژوهشی قابل قبول و قوی داشته باشید. چنانچه موفق به دریافت پارشال فاند شده باشید، اول باید نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا یا کالج‌های کشور مقصدتان را در سایت دانشگاه چک کنید.

اسکالرشیپ‌؛ ارائه کمک هزینه تحصیلی توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها
تفاوت فاند و اسکالرشیپ چیست؟ در اسکالرشیپ کمک هزینه تحصیلی شما توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها تامین شده، درصورتی‌که تامین کمک‌ هزینه تحصیلی در بسیاری از فاندها توسط خود دانشگاه یا کالج انجام می‌شود. به‌عنوان مثال در پذیرش فول فاند، همه هزینه‌های زندگی و تحصیل توسط دانشگاه پرداخت می‌شود.

گرنت‌؛ بورسیه‌ تحصیلی برای افرادی با شرایط خاص
گرنت را معمولا سازمان‌های مردم نهاد یا خیریه به دانشجویان اعطا می‌کند. این دسته از فاندها بدون بازپرداخت بوده و به‌عنوان هدیه به گروه‌های خاصی از دانشجویان، داده می‌شود. به‌عنوان مثال این نوع فاند به افرادی که نیازهای مالی، شایستگی‎‌های علمی، استعداد هنری، موسیقی یا ورزش داشته یا به رشته‌ای خاص علاقه‌مند بوده اعطا می‌شود. عموما دفتر کمک مالی کالج یا دانشگاه، واجد شرایط بودن شما را برای فاند گرفتن بررسی می‌کنند. به‌علاوه، مبلغ گرنت‌ها معمولا کمتر از اسکالرشیپ و فلوشیپ بوده و نحوه دریافت فاند تحصیلی گرنت به‌صورت سالانه است؛ درنتیجه برای دریافت مجدد، هرساله باید آن را تمدید کرد.

فلوشیپ؛ فاندی برای تحصیلات تکمیلی دانشجو
فلوشیپ‌ها کمک هزینه‌های کوتاه مدتی بوده که مدت آن عموما بین چند هفته تا چند سال است. این نوع بورسیه برای دانش‌پژوهان و افرادی است که تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده و در حال گذراندن تحصیلات تکمیلی‌شان هستند. به‌عنوان مثال پزشکی ازجمله رشته‌هایی هست که دانشجویان ممتاز مقاطع بالای آن قادر به دریافت فلوشیپ هستند؛ این کمک هزینه با بورسیه فول فاند پزشکی متفاوت است.

فاند تحصیلی چیست
فول فاند ارشد؛ ارائه بودجه کامل برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیلی

مدارک و شرایط گرفتن بورسیه فول فاند
برای دریافت بورسیه فول فاند داروسازی، بورسیه فول فاند طراحی لباس و سایر رشته‌ها باید مدارکی ارائه دهید تا مشخص شود، برای دریافت این بورسیه واجد شرایط هستید. در ادامه مدارک و شرایطی که برای فاند گرفتن در ارشد و دکترا لازم دارید را برای شما آورده‌ایم:
•    ارائه همه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
•    داشتن گواهی پزشکی
•    پاسپورت معتبر
•    ارائه توصیه‌نامه
•    کسب نمره قابل قبول در آزمون زبان
•    ارائه انگیزه‌نامه
•    داشتن نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج
•    ارائه مقالات پژوهشی
•    مدرکی مبنی بر نیاز مالی یا واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه
•    ارائه نمونه کارها (در صورت وجود)
هرچقدر نمره مدرک زبان و معدل بالاتر و به‌طورکلی رزومه قوی‌تری داشته باشید، شانس شما برای دریافت
بورسیه فول فاند دکتری و ارشد بالاتر می‌رود.

فاند تحصیلی چیست
شرایط دریافت بورسیه فول فاند بدون مدرک زبان؛ ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه و مقالات پژوهشی

با دریافت مشاوره از موسسات مهاجرتی، شرایط خود را برای دریافت فاند بررسی کنید
فاندهای تحصیلی انواع متفاوتی داشته که شامل فول فاند، پارشال فاند، اسکالرشیپ، گرنت و فلوشیپ است. همچنین برای دریافت بورسیه فول فاند باید شرایط فاند گرفتن را که شامل ارائه نمونه‌کار، توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه، مقالات پژوهشی، نمره زبان و مدارک شخصی است را داشته باشید. همچنین اگر قصد انتخاب و دریافت بورسیه‌های تحصیلی متناسب با شرایط‌تان را دارید، بهترین راه دریافت مشاوره از موسسات مهاجرتی معتبری مانند ویزاموندیال است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها