به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - ۱۲:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۴۹۲۱۷۱

طالبان نماد یادبود عبدالعلی مزاری را تخریب کرد

طالبان نماد یادبود عبدالعلی مزاری را تخریب کرد
گروه فیلم: تصاویری از تلاش برای تخریب نماد یادبود عبدالعلی مزاری در میدانی در غرب کابل توسط یک بولدوزر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
....
به گزارش فررو، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توضیح این ویدیو نوشته‌اند که «طالبان شبانه نماد یادبود عبدالعلی مزاری را تخریب می‌کنند.» طالبان پیشتر تندیس چهره او را در این میدان تخریب کرده و با گچ پوشانده بودند.

از مقام‌های حکومت طالبان کسی تاکنون در مورد تخریب این یادبود چیزی نگفته است.اما پیش از تخریب تندیس چهره او، عتیق الله عزیزی، معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان گفته بود که نام اصلی خیابان‌ها از جمله در غرب کابل برگردانده خواهد شد.

او به تلویزیون ملی گفته بود: «جاده‌ها، چهارراه‌ها و مناره‌ها به‌صورت گزینشی و با در نظر گرفتن گرایش‌های گروهی و قومی به نام افرادی به زور نام‌گذاری می‌شد که برای افغان‌ها قابل قبول نبود و مردم باید با اجماع نام‌ها را انتخاب کنند.»عبدالعلی مزاری، یکی از رهبران عمده پیشین هزاره‌ها و شیعه‌های افغانستان بود که در دوره اول سلطه طالبان در دهه نود میلادی زندانی و سپس کشته شد. دولت پیشین به او لقب «شهید وحدت ملی» داده بود.

پیشتر مجسمه‌ای از او هم بلافاصله پس از بازگشت طالبان به قدرت در ماه اوت ۲۰۲۱ در حادثه‌ای که ساکنان شهر بامیان طالبان را عامل آن خواندند، تخریب شد. بنا به گزارش‌ها فردی از طالبان با شلیک راکت به این مجسمه سر آن را از بدنه آن جدا کرده بود. بعدتر طالبان لوح سنگی قرآن را جایگزین این مجسمه کردند.
برچسب ها: طالبان
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۷-۰۸ ۰۸:۵۰ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها