به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۲ - ۱۹:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۴۹۲۵۲۲

 حمله روسیه به زاپوریژیا با بمب‌های سرشی

 حمله روسیه به زاپوریژیا با بمب‌های سرشی
گروه بین الملل: روسیه که اوکراین را با بمب‌های سرشی مورد حمله قرار می‌دهد، برای نخستین‌‌بار با این بمب‌ها به زاپوریژیا حمله کرد.
کی‌یف برای مقابله با این حملات از هم‌پیمانان خود خواسته اجازه دهند تا با سلا‌ح‌های غربی به روسیه حمله کند.تلاش‌های اوکراین برای متقاعد کردن همپیمانان به منظور دریافت اجازه برای استفاده از سلاح‌های غربی جهت حمله به عمق روسیه تا کنون بی‌نتیجه بوده است، از جمله حمله به پایگاه‌های هوایی در روسیه.این در حالی است که روسیه پیوسته با بمب‌های سرشی اوکراین را مورد حمله قرار می‌هد. مقامات اوکراین اکنون خبرداده‌اند که روسیه برای نخستین‌بار این بمب‌ها را برای حمله به شهر زاپورایژیا به کار بسته است.در حمله‌ای هوایی به زاپوریژیا واقع در جنوب اوکراین ۱۶ نفر زخمی شده که یکی از آنها نوجوانی ۱۵ ساله بوده است. افزون بر این، خسارات زیادی به بار آمده است. رسانه‌های اوکراین گزارش داده‌اند که روسیه برای نخستین‌بار با استفاده از بمب‌های سرشی به این شهر حمله کرده است.
پلیس اوکراین اعلام کرد، ۱۳ ساختمان مسکونی، دو کودکستان و شمار زیادی خودرو در پی این حمله شبانه تخریب شده‌اند. بمب‌های سرشی معمولا توسط جت‌های جنگنده ارتش روسیه در نزدیکی جبهه جنگ پرتاب شده و سپس به مسافت ده‌ها کیلومتر برای اصابت به هدف هدایت می‌شوند.این بمب‌ها که حاوی صدها کیلوگرم مواد منفجره هستند پیشتر در شهر خارکیف در شرق اوکراین و دیگر نقاط این کشور خسارت‌های سنگینی به بار آورده‌اند.نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه در حملات شبانه خود همچنین از چهار پهپاد جنگی استفاده کرده که سه فروند از آن‌ها دفع و سرنگون شده‌اند.بنا بر دیگر گزارش‌های رسیده، منطقه خرسون نیز هدف حملات روسیه قرار گرفته که در جریان آن‌۲۳ نفر زخمی و یک زن ۶۱ ساله کشته شده است.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها