به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ - ۱۲:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۹۲۷۴۴

ادعاهای ترامپ درباره تهدیدهای ایران

ادعاهای ترامپ درباره تهدیدهای ایران
گروه بین الملل: ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،  در مورد تهدیدات ادعایی ایران برای ترور او یک جلسه توجیهی از سوی مقامات اطلاعاتی ایالات متحده داشته است.
ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که «رئیس‌جمهور ترامپ  از سوی دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا در جریان تهدیدات واقعی و خاص ایران برای ترور او با هدف بی‌ثبات کردن و ایجاد هرج و مرج در ایالات متحده قرار گرفت.»
این کمپین خاطرنشان کرد که مقامات اطلاعاتی تشخیص داده‌اند که تهدیدات ایران «در چند ماه گذشته افزایش یافته» و اینکه مقامات دولت آمریکا فعالانه برای محافظت از ترامپ و تضمین عدم‌تأثیرپذیری روند انتخابات تلاش می‌کنند.
دونالد ترامپ،‌  با اشاره به این موضوع در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تهدیدهای بزرگی علیه جان من از سوی ایران صورت گرفته است. کل ارتش ایالات متحده حواسشان هست و مراقب هستند. ایران قبلاً اقداماتی انجام داده بود که نتیجه نداد، اما آنها دوباره تلاش خواهند کرد.»
وی در ادامه نوشت: «چنین شرایطی خوشایند هیچکس نیست؛ دور و اطراف من پر شده از پرسنل امنیتی، تفنگ و سلاح. تا به حال این [حجم از حفاظت] را ندیده‌ام. از کنگره تشکر می‌کنم که به اتفاق آرا بودجه بیشتری را برای این منظور به سرویس مخفی اختصاص داد - هیچ کس رای «منفی» نداد و کاملا از حمایت دو حزب برخوردار شد. خوشحالم که می‌بینم جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در در مورد یک موضوع متحد می‌شوند. حمله به رئیس جمهور سابق یک آرزوی مرگ برای مهاجم است!»
ایران پیشتر ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت در امور داخلی آمریکا را رد کرده بود.
در اوایل ماه جاری میلادی، یک مرد پاکستانی که ادعا می‌شود با ایران ارتباط دارد، در رابطه با توطئه ترور یک سیاستمدار آمریکایی متهم شد. این توطئه ترور ظاهراً در پاسخ به ترورسردار قاسم سلیمانی، بوده است. این مرد اتهامات وارد شده علیه خود را رد کرد.
به گفته یک منبع مطلع، این متهم از ترامپ به عنوان یک هدف احتمالی یاد کرده است، اما به طور مشخص این توطئه را به عنوان طرحی برای ترور رئیس جمهور سابق تصور نکرد.
مقامات فدرال به طور جداگانه نیز در حال بررسی یک سوء قصد احتمالی دیگر علیه ترامپ در زمین گلف فلوریدا او در اواسط سپتامبر و همچنین یک تیراندازی در ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) به نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری در یک گردهمایی در پنسیلوانیا هستند. هیچ نشانه‌ای مبنی بر دخالت ایران در هیچ یک از آنها وجود ندارد.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها