به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ - ۲۰:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۴۹۲۸۴۲

امید عالیشاه برترین بازیکن داربی

امید عالیشاه برترین بازیکن داربی
گروه ورزشی: امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس در ۱۵ بازی گذشته خود در داربی شکست نخورده است اما در مقابل آن سید حسین حسینی در ۱۲ بازی در داربی برنده نشده و حاصل کار او و استقلال ۸ تساوی و ۴ باخت، است.
 
به گزارش ایسنا، پرسپولیس و استقلال در هفته ششم رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم می روند. این دیدار در حالی آغاز می شود که شاهد نکات قابل توجهی از کاپیتان دو تیم  و آمار ارقام بازیکنان دیگر خواهیم بود.

روزبه چشمی هافبک ملی پوش استقلال با ۱۳ بار حضور در داربی باسابقه‌ترین بازیکن فعلی استقلال در ادوار داربی است، با این وجود او در این دیدار محروم است و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند تا سید حسین حسینی با ۱۲ بازی پرسابقه‌ترین بازیکن فعال استقلال در این مسابقه باشد.
علی علیپور مهاجم سرخ پوشان باتوجه به آمار خوب گل‌زنی که در داربی‌ها داشته، یکی از امیدهای اصلی گاریدو برای گل‌زنی به حساب می‌آید. البته علیپور در سال‌های قبل از لژیونر شدنش سابقه گلزنی به استقلال را دارد. مهاجم پرسپولیس تاکنون ۴ گل در داربی به ثمر رسانده و اگر در این بازی گل‌زنی کند به رتبه سوم برترین گل‌زنان ادوار داربی می‌رسد.

آمار کاپیتان‌های دو تیم در داربی
در این گزارش می خواهیم عملکرد کاپیتان‌های دو تیم پرسپولیس و استقلال بررسی کنیم. امید عالیشاه که چند سالی است بعد از خداحافظی سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس شده، یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان داربی است. او در داربی‌های گذشته همواره حضور موثری داشته است و سال گذشته هم توانست در بازی رفت دروازه استقلال را باز کند.

عالیشاه در داربی‌ها رکورد فوق‌العاده‌ای به نام خود ثبت کرده و در ۱۵ بازی گذشته مقابل استقلال تا به الان باختی در کارنامه‌اش وجود ندارد و ۳ مرتبه هم توانسته دروازه آبی‌ها را باز کند. باید دید عالیشاه رکورد نباختن‌های خودش را افزایش می دهد یا پس از ۱۵ بازی طعم شکست در داربی را می‌چشد.

سید حسین حسینی، کاپیتان فعلی، در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان این تیم به حساب می‌آید. حسینی ۱۲ بار مقابل پرسپولیس بازی کرد اما تا به الان نتوانسته این تیم را در جریان بازی شکست دهد و از این ۱۲ بازی ۸ تساوی و ۴ شکست در کارنامه‌اش دیده می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که استقلال با حسینی دو مرتبه در ضربات پنالتی در جام حذفی مقابل پرسپولیس به برتری رسیده اما برد در ضربات پنالتی جزو تساوی‌ها محاسبه می‌شود. حسینی پیش از این دیدار ۹ گل در ۹ داربی‌ لیگ برتری دریافت کرده است.
برچسب ها: دربی پایتخت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها