به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۰۰:۱۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۹۲۹۳۱

تائید قانون ازدواج همجنس‌گرایان در تایلند 

تائید قانون ازدواج همجنس‌گرایان در تایلند 
گروه بین الملل: لایحه تاریخی برابری ازدواج در تایلند که به زوج‌های همجنس‌گرا اجازه ازدواج قانونی می‌دهد،  رسماً به قانون تبدیل شد.
این قانون پس از تأیید پادشاه ماها واجیرالونگکورن در روزنامه رسمی سلطنتی منتشر شد و ۱۲۰ روز دیگر به اجرا در خواهد آمد. این بدان معناست که تایلند به عنوان سومین مکان در آسیا، پس از تایوان و نپال، ازدواج همجنس‌گرایان را مجاز خواهد کرد و زوج‌های دگرباش جنسی در این کشور از ژانویه سال آینده می‌توانند ازدواج خود را رسما به ثبت برسانند.
این لایحه که حقوق قانونی، مالی و پزشکی کامل را برای شریکان ازدواج از هر جنسیتی اعطا می‌کند، در ماه‌های آوریل و ژوئن به ترتیب در مجلس نمایندگان و سنای تایلند تصویب شده بود.
پایتونگتارن شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تبریک به عشق همه» و هشتگ «عشق پیروز است» را به فرسته خود اضافه کرد.
تایلند به داشتن فرهنگ باز و پذیرا شهرت دارد، اما به مدت چندین دهه درگیر چالش تصویب قانون برابری ازدواج بود. جامعه تایلند عمدتاً ارزش‌های محافظه‌کارانه‌ای دارد و اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی می‌گویند که در زندگی روزمره با تبعیض مواجه می‌شوند.دولت و نهادهای دولتی نیز به‌طور تاریخی محافظه‌کار هستند و طرفداران برابری جنسیتی برای پذیرش تغییرات توسط قانون‌گذاران و کارمندان دولتی با مشکل مواجه بوده‌اند.سانون وانگسرانگبون، معاون فرماندار بانکوک، هفته گذشته گفت که مقامات شهر آماده ثبت ازدواج همجنس‌گرایان به محض اجرایی شدن قانون خواهند بود.
این قانون، قانون مدنی و تجاری کشور را به گونه‌ای اصلاح کرده که به جای واژه‌هایی مانند «مردان و زنان» با بار جنسیتی خاص، از واژه‌های بی‌طرف از نظر جنسیتی مانند «فرد» استفاده شود.
دولت فعلی به رهبری حزب پو تای، برابری ازدواج را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است. این دولت تلاش زیادی کرد تا خود را با رژه سالانه «غرور» بانکوک در ماه ژوئن که هزاران نفر آن را در یکی از شلوغ‌ترین مناطق تجاری بانکوک جشن گرفتند، هم‌راستا نشان دهد.سازمان‌دهندگان «رژه غرور» بانکوک در فیسبوک اعلام کردند برای زوج‌هایی که مایل به ثبت ازدواج خود در اولین روز اجرایی شدن قانون هستند، مراسم ازدواج برگزار خواهند کرد.
 
برچسب ها: تایلند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها