به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۴۹۳۱۱۴

طوفان سهمگین هلن فلوریدا را درنوردید

طوفان سهمگین هلن فلوریدا را درنوردید
گروه بین الملل: طوفان «هلن» که از آن به عنوان طوفانی «بسیار خطرناک» یاد می‌شود  در ساحل ایالت فلوریدای آمریکا به سطح زمین رسید و ضمن به بار آوردن خسارات و طغیان آب در برخی مناطق، دست کم یک کشته به جا گذاشت.
در گزارش مرکز ملی اطلاع‌رسانی طوفان‌های آمریکا با استناد به داده‌های جمع‌آوری شده از سرویس آب و هوایی ایالات متحده توسط رادار داپلر آمده است که «چشم طوفان هلن در منطقه بیگ بند در شمال فلوریدا به ساحل رسید.»این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طوفان هلن در مقیاس پنج‌گانه دسته‌بندی شده طوفان‌ها از حیث قدرت ویرانگری، در رده چهارم قرار دارد.
آخرین خبرهای از ایالت‌ها شرقی ‌آمریکا حاکی است که از قدرت این طوفان پس از رسیدن به سطح زمین در فلوریدا کاسته شده است.
سرویس هواشناسی آمریکا در همین خصوص اعلام کرد طوفان هلن چند ساعت پس از فرود آمدن در سواحل جنوب شرقی ایالات متحده، به رده دوم دسته‌بندی طوفان‌ها تنزل یافت.
سرویس ملی هواشناسی تالاهاسی، مرکز ایالت فلوریدا در همین راستا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «هلن اکنون به یک طوفان سطح دو تبدیل شده است.»
مرکز ملی طوفان آمریکا نیز با اعلام این خبر، سرعت وزش طوفان هلن پس از فرود‌آمدن در فلوریدا را ۱۷۵ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.سرعت این طوفان پیش از رسیدن به فلوریدا و حرکت به سوی جورجیا و ایالت‌های شمالی، ۲۲۵ کیلومتر در ساعت عنوان شده بود.ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا با تایید کشته شدن یک نفر بر اثر سقوط تابلوی جاده‌ای به دلیل وزش طوفان، از شهروندان ساکن این ایالت خواسته است در مکان‌های امن بمانند.این در حالیست که برخی گزارش‌ها حاکی از بالا آمدن آب تا سطح جاده‌ها و منازل مسکونی در برخی نقاط ایالت فلوریدا است.
یک خانواده اهل فلوریدا به رسانه‌ها گفتند که مجبور شده‌اند با شنا از خانه خود خارج شوند، زیرا آب به داخل خانه سرازیر شده و تا شانه‌های آن‌ها بالا آمده بود.
هلن اکنون به یک طوفان دسته دو تنزل یافته و انتظار می‌رود که در ادامه حرکت به سمت شمال با خود، وزش شدید باد و سیلاب‌های ناگهانی به همراه آورد.بر اساس آخرین گزارش‌ها، حدود یک میلیون و ۱۳۲ هزار خانوار و کسب‌وکار در فلوریدا و بیش از ۹۰ هزار خانواده در جورجیا به دلیل طوفان، از دسترسی به برق محروم شده‌اند.با حرکت طوفان به سمت شمال، بیش از ۵۵ میلیون آمریکایی تحت هشدارهای جدی آب و هوایی قرار گرفته‌اند.
از سوی دیگر، همزمان هشدارهایی نیز در خصوص وزش گردباد در شمال فلوریدا، جورجیا و دو ایالت شمالی و جنوبی کارولینا صادر شده است.

 
برچسب ها: طوفان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها