به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۸ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۸ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۹۳۴۱۵

ماموریت «کرو-۹» راهی فضا شد

ماموریت «کرو-۹» راهی فضا شد
گروه علمی: شرکت «اسپیس‌ایکس» ماموریت «کرو-۹» را از فلوریدا به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرد.به گزارش ایسنا، ماموریت منحصربه‌فرد شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) در راه مقصد است.
 
 یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) دیروز ۲۸ سپتامبر در ساعت ۱۳:۱۷ بعد از ظهر از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا بلند شد و ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۹»(Crew-9) را برای ناسا به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرد.«نیک هیگ»(Nick Hague) فضانورد ناسا و فرمانده کرو-۹ پس از رسیدن به مدار به همراه همکار خود «الکساندر گوربونوف»(Alexandr Gorbunov) فضانورد روسیه با مرکز کنترل پرتاب اسپیس‌ایکس صحبت کرد و گفت: سواری خوبی بود.
 
سرنشینان کرو-۹ امروز یکشنبه ۲۹ سپتامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید.این ماموریت اولین پرتاب سرنشین‌دار از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ بود که اولین سکوی پرتاب اسپیس‌ایکس در فلوریدا به شمار می‌رود و سال‌ها شاهد پرتاب‌های بدون سرنشین بسیاری بوده است.
 
کپسول «دراگون»(Dragon) ماموریت کرو-۹ به جای چهار نفر فقط دو نفر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل می‌کند. ناسا دو صندلی را برای سفر بازگشت به زمین در ماه فوریه ذخیره کرده است تا دو فضانورد خود «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) و «سونی ویلیامز»(Suni Williams) را که بیشتر از زمان تعیین‌شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی مانده‌اند، به خانه بازگرداند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها