به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ - ۱۸:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۹۴۵۰۵

تعطیلی پنجشنبه‌ها با تجارت ایران چه می‌کند؟

تعطیلی پنجشنبه‌ها با تجارت ایران چه می‌کند؟
گروه اقتصادی: نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر پنجشنبه جمعه تعطیل شود، چهار روز با دنیا قطع ارتباط هستیم و این موضوع منجر به عقب ماندن ایران در حوزه‌های تکنولوژی، علم، تجارت و ... از دنیا می‌شود.

به گزارش ایسنا،صدرالدین نیاورانی با بیان اینکه بالاخره یک روزی کشور به تعطیلی روز شنبه که عرف منطقه شده تن می‌دهد، تصریح کرد: کشور‌های مترقی و اسلامی هم در منطقه به تغییر تعطیلات تن دادند. حتی برخی کشور‌ها مثل ترکیه، شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و روز جمعه ساعت نماز را تعطیل می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه تعطیلی روز شنبه و یکشنبه از مسائل مذهبی گذشته و خیلی از کشور‌های اسلامی هم آن را قبول کردند، گفت: برخی کشور‌های غیراسلامی با مذاهب دیگر هم هستند که برای هماهنگی با نظم جهانی شنبه و یکشنبه تعطیل هستند.نیاورانی افزود: نمی‌توان گفت فعالان اقتصادی که از تعطیل شدن روز پنجشنبه متاثر می‌شوند، بخش کوچکی هستند. اگر فعالان اقتصادی بخش کوچکی هستند، دولت یک ماه به آن‌ها مرخصی دهد و از آن‌ها مالیات نگیرد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران اگر پنجشنبه جمعه تعطیل شود، چهار روز با دنیا قطع ارتباط هستیم و این موضوع منجر به عقب ماندن ایران در حوزه‌های تکنولوژی، علم، تجارت و ... از دنیا می‌شود. چراکه ارتباط ما در این روز‌ها با دانشگاه‌ها هم قطع خواهد بود.

نیاورانی با بیان اینکه با توجه به فرهنگ تعطیلی جمعه در ایران، بهترین حالت تعطیلی جمعه و شنبه است، تصریح کرد:، اما در ۵۰ سال آینده حتما ایران هم شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود، چون برای هماهنگی با جهان چاره دیگری نخواهد داشت.
برچسب ها: اقتصاد ايران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها