به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ - ۱۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۹۴۵۳۱

تمرینات فوق‌العاده برای سالمندان

تمرینات فوق‌العاده برای سالمندان
گروه ورزشی: ورزش و انجام حرکات اصلاحی برای سالمندان، بسیار مفید است و به آن ها کمک می‌کند از آسیب‌های جسمی جلوگیری کنند.به گزارش ایسنا، تمرینات اصلاحی در سنین بالا اهمیت بسیاری دارند و گاهی اوقات، وقتی افراد به سنین بالای زندگی خود نزدیک می‌شوند، ممکن است مشکلات مختلفی مانند کمبود انرژی، افزایش وزن، کاهش انعطاف‌پذیری و درد و ناراحتی‌های مختلف در بدن را تجربه کنند.
 
سالمندان با انجام تمرینات اصلاحی مناسب می‌توانند بهبود سلامت خود را تجربه و به طور فعال‌تری زندگی کنند. ورزش و انجام حرکات اصلاحی برای سالمندان، بسیار مفید است و به آن ها کمک می‌کند از آسیب‌های جسمی جلوگیری کنند.

بر اساس این مطلب که از سوی علی شعبانی‌فرد، کارشناس حرکات اصلاحی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌آمده است: این تمرینات شامل تمرینات تقویتی، تعادل، انعطافی و همچنین تمرینات تنفسی است و با انجام این تمرینات، عضلات قوی تر می‌شوند، انعطاف پذیری بدن افزایش می‌یابد و خطرات سقوط و آسیب‌های جسمانی کاهش می‌یابد، بنابراین تمرینات اصلاحی برای افراد مسن یک روش اثبات شده برای حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها است.

انواع تمرینات اصلاحی برای افراد مسن
تمرینات کاردیو
تمرینات کاردیو به افراد مسن کمک می‌کند قلب و عروق خود را تقویت کرده و اندازه قلب را افزایش دهند. این نوع تمرینات شامل مواردی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا می‌شوند.

تمرینات استقامتی
تمرینات استقامتی به تقویت و افزایش استقامت عضلات کمک می‌کنند؛ این نوع تمرینات شامل موارد نظیر تمرینات با وزن بدن و استفاده از دستگاه‌های تمرینی می‌شود.

تمرینات انعطاف‌پذیری
تمرینات انعطاف‌پذیری به افراد مسن کمک می‌کند انعطاف‌پذیری بدن خود را افزایش دهند. این نوع تمرینات شامل موارد پیلاتس و یوگا است.

پیلاتس
پیلاتس به تقویت عضلات اصلی بدن و افزایش انعطاف‌پذیری کمک می‌کند، این تمرینات با حرکات کنترلی و تمرکز بر روی تنفس انجام می‌شوند.

یوگا
یوگا تمرینی است که به افراد مسن کمک می‌کند تا انعطاف بدن خود را بهبود دهند، استرس را کاهش و تمرکز روحی را افزایش دهند.

مزایای حرکات اصلاحی
- افزایش و بهبود فعال‌سازی و عملکرد عضلات
- افزایش انعطاف‌پذیری بدن
- ایجاد هماهنگی بین اعصاب و عضلات
- افزایش ثبات مفاصل
- بهبود الگوهای حرکتی
- کاهش آسیب‌های اسکلتی و عضلانی
- اصلاح عدم تعادل عضلات
- بهینه سازی عملکرد عضلات بدن
انتهای پیام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها