به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۰ - ۰۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۹ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۹۵۱۹۰

معرفی «بهترین خانۀ ایران» در سال ۱۴۰۳ 

معرفی «بهترین خانۀ ایران» در سال ۱۴۰۳ 
گروه جامعه: «جایزۀ معمار» هر سال مهرماه فهرست برندگان خود را منتشر می‌کند. این جایزه که فراخوان آن در تیرماه هر سال انجام می‌شود، به انتخاب بهترین آثار معماری جدید ساخته شده در ایران در حوزه‌های مختلف مثل «مسکونی تکواحدی» و «مسکونی آپارتمانی» اختصاص دارد.
به گزارش فرادید، فهرست برندگان این جایزه در سال ۱۴۰۳ نیز به تازگی اعلام شده‌اند و در بخش «مسکونی تکواحدی» پروژۀ ویلای موسوم به «کندوکاو» برندۀ جایزۀ نخست شده است.
این ویلا که در شهر شاندیز خراسان رضوی واقع شده، ۶۹۰ متر مربع زیربنا دارد و در زمینی به مساحت ۱۳۰۶ متر مربع ساخته شده است.
یکی از ویژگی خاص این بنا که موجب انتخاب آن از سوی داوران شده است، پیچیدگی طرح است که درک کلیت ویلا را در اولین نگاه دشوار می‌کند و احساسی از ماجراجویی و جستجوگری را در مخاطب برمی‌انگیزد.
اما ویژگی مهم‌تر این ویلا ترکیب زیبا و شگفت‌انگیز «درون و بیرون» است. این ویلا در حقیقت ترکیبی از زندگی روی زمین و زیر زمین است. چشم‌انداز کلی پروژه نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از آن به یک معنا در زیر سطح زمین قرار گرفته است، اما در عین حال شیب زمین و طراحی ساختار بنا به گونه‌ای است که وقتی در درون ویلا هستید، نه تنها خود را در زیر سطح احساس نمی‌کنید، بلکه حتی چشم‌اندازی گسترده نیز در پیش روی شما قرار دارد.
به عبارت دیگری هنر معماران این خانه این بوده که آن را به بهترین شکل ممکن در شیب زمین جانمایی کرده‌اند تا هم طبیعت محیط را به درستی در آغوش بگیرد و هم کارکرد‌های مدرن و ضروری‌اش را برآورده کند.
برچسب ها: خانه