به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۰ - ۲۲:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۰ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : ۴۹۵۳۳۷

حملهٔ  خونین به یک معدن خصوصی در پاکستان 

حملهٔ  خونین به یک معدن خصوصی در پاکستان 
گروه بین الملل: پلیس پاکستان اعلام کرد در حملهٔ مردان مسلح به یک معدن کوچک زغال سنگ خصوصی در استان بلوچستان در جنوب غربی این کشور، دست‌کم ۲۰ معدنچی کشته و هفت نفر زخمی شدند.
این منطقه غنی از مواد معدنی هم‌مرز افغانستان و ایران است و دهه‌هاست که گروه‌های شورشی بلوچ می‌گویند دولت، آن‌ها را از دریافت سهم منابع منطقه‌ای محروم می‌کند.
همایون خان، افسر پاسگاه پلیس در شهرک واقع در شرق شهر کویته، گفته که «گروهی از مردان مسلح، با استفاده از سلاح‌های سنگین به معادن شرکت زغال سنگ جنید در منطقه دوکی حمله کردند.»به گفتهٔ او، مهاجمان به داخل معدن، راکت و نارنجک نیز پرتاب کردند.رسانه‌های محلی نوشته‌اند که مهاجمان، معدنچیان را یک جا جمع کردند و به روی آن‌ها آتش گشودند و ماشین آلات معدن را به نیز آتش کشیدند. ۱۰ معدن زغال سنگ در این منطقه واقع شده است.پاکستان از سال ۲۰۲۲ که آتش‌بس میان طالبان پاکستان و دولت شکست خورد، شاهد تجدید حیات تروریست‌ها بوده است.
در ماه‌های اخیر نیز کارگران چینی در پاکستان بارها هدف حملات «تروریستی» قرار گرفته‌اند.
سفارت چین ۱۶ مهرماه سال جاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کاروانی حامل کارمندان چینی شرکت برق بندر قاسم  هدف حمله قرار گرفت که در این حمله دو شهروند چینی کشته شدند.
هزاران کارگر چینی در پاکستان به‌سرمی‌برند که اغلب آن‌ها در پروژه چندین میلیارد دلاری «ابتکار کمربند و جاده» که جنوب و مرکز آسیا را به پکن متصل می‌کند، همکاری می‌کنند.

 
برچسب ها: پاکستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها