به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۹۵۴۶۴
به عنوان یک ایرانی وقتی می‌بینم خارجی‌ها در چه نقطه‌ای هستند برای من افت است

رئیس‌جمهور: در برابر حرف درست ایستادن ظلم است

رئیس‌جمهور:  در برابر حرف درست ایستادن ظلم است
گروه سیاسی: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر جناح و دسته‌ای که حرف درست را بیاورد موظف هستیم، بپذیریم گفت: در برابر حرف درست ایستادن ظلم است. ما باید بهترین مسیر را برای حل مشکل پیدا کنیم.

به گزارش  ایسنا، مسعود پزشکیان در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ در دانشگاه تهران، بیان کرد: اگر امیدی به آینده کشور داریم وابسته به دانشگاه است. البته صنعت گران و تولید کنندگان بال بزرگی هستند.

وی ادامه داد: در پزشکی ما چارچوب هایی یاد گرفتیم و بر اساس آن جلو می رویم. خیلی هم پروتکلی نیستم. می خواهم صریح نگاهم را بگویم. نگاه بنده این است که دانشگاه و دانشگاهیان کشور را در قله علم و تکنولوزی قرار دهند.رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: وقتی ذهن خودم را در جوانی به یاد می آورم، وقتی می خواستیم درس بخوانیم دیدیم در قسمت هایی مردم ما رنج دارند و پزشک نداریم. رفتیم تا جای ممکن درس خواندیم تا مشکل مردم را برطرف کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من تصور می کردم ما موظف هستیم درد و رنج مردمان را خودمان حل کنیم. امروز که اینجا ایستاده‌ام، نه به خاطر پست و مقام، بلکه برای حل مشکلات مردم است. کسی جز ما قرار نیست مشکلات را حل کند. به دنبال پول و مقام و اسم نبودیم. آنچه که به دنبال آن هستیم و از دانشجویان و اساتید انتظار داریم حل گره ها و مشکلات است. کسی که ذهن خلاق دارد و انگیزه دارد می تواند موفق شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما باید به کشور اول منطقه تبدیل شویم. به عنوان یک ایرانی وقتی می بینم خارجی ها در چه نقطه‌ای هستند برای من افت است. می گویم چرا باید آنها آنجا باشند، ما اینجا باشیم؟ من اگر توان و علم و مهارتی دارم برای مردم من است باید کاری کنم که مردم ما به جایی برسند که از کسی کم تر نباشیم. ما از کسی کم تر نیستیم، اینکه می گویم وفاق داشته باشیم و برای چه دعوا می کنیم ؟.مبنای من قرآن است.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می گوید که چه کسی ظالم تر از فردی است که دروغ بگوید، یا حرف درست را تکذیب کند. کسی که در برابر حرف درست سر خم کند . جهنم جای کسانی است که حرف درست را نمی پذیرند. هر جناح و دسته‌ای که حرف درست را بیاورد موظف هستیم، بپذیریم. در برابر حرف درست ایستادن ظلم است. ما باید بهترین مسیر را برای حل مشکل پیدا کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید حرف را محکم بزنیم. یعنی بر اساس مستندات علمی حرف بزنیم. حرفی را نباید بگوییم که چهار روز بعد عوض کنیم. حرف درست برخواسته از مبانی علمی است. چپ و راست یا مذهبی یا غیر مذهبی حرف درست بیاورد ما باید بپذیریم. ما مشکلی نداریم. حرف هر کسی را حاضریم بشنویم.در خارج منابع دانشگاه را دولت می دهد یا دانشگاه پول در می آورد؟ دانشگاه خودش باید پول دربیاورد.

وی افزود: هر استاد دانشگاهی می‌تواند گره‌ای را در اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ و جامعه شناسی باز کند. ما یک سیستم اداری داریم و یک استاد داریم که می تواند مشکل سیستم اداری را حل کند. استاد قرارداد ببندد و مشکل را حل کند. من به استاد گفتم این وضعیت کشاورزی برازنده ما نیست. تئوری را در عمل اجرا کنید. در کلاس درس چگونه درخت بکارند و ماشین تعمیر کنند؟
 
وی همچنین افزود: ما دوره‌ای به آمریکا رفتیم، اکثر دانشجوهای دکتری پروژه داشتند. شما می‌توانید مشکل اقتصاد، کشاورزی و صنعت ما را حل کنید. هر کدام منطقه‌ای را بگیرید و با شما قرار داد ببندیم مشکل صنعتی یا اقتصادی یا کشاورزی را حل کنید.

پزشکیان در ادامه خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد: به جای اینکه در کلاس بنشینید ، بروید پروژه بگیرید و مشکل را حل کنید. دانشکده کشاورزی تبریز ۳۴۰ هزار هکتار زمین دارد، اما اساتید گیر پول هستند. گفتم این زمین را به من بدهید سالی چند میلیارد برای شما پول در می آورم. ما به دنبال اساتیدی هستیم که به ما روش مدیریت در سیستم را بگویند. برخی مدیران مدیریت می‌خوانند اما زمان برخورد با نیروی انسانی دعوا می‌کنند. در کلاس آموزش می‌دهیم، ولی وقتی بیرون می آیند کار بلد نیستند.

وی در ادامه تصریح کرد:  دلمان می‌خواهد بهترین کلاس و بهترین روش آموزشی و بهترین روش ارزیابی را داشته باشیم. اکنون به دنبال آن هستیم.شما نیروهای بزرگی هستید. داشتند من را حذف می کردند. من ها را دارند حذف می‌کنند در حالی که هر کدام از این من ها می توانند انقلابی در کشور ایجاد کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: من جراح قلبم و دانشجوی بدی نبودم، اما اکنون از خیلی از جراح ها عقب هستم. من باید احترام فردی که از من بهتر کار می‌کند را نگه دارم. اگر بتوانیم به جوانان و اساتید خود توجه کنیم، جوانان ما برای ماندن تشویق می شوند. آنهایی که در مملکت مانده و برای کشور زحمت می‌کشند، باید هوای این ها را داشته باشیم. پیگیری خواهیم کرد هوای اساتید و نخبگان را داشته باشیم. اگر هوای این ها را داشته باشیم همه می فهمند احترام علم و دانش و فرهیختگی را داریم و آنهایی که می‌خواهند بروند نیز خواهند ماند.

وی با بیان اینکه هوای اساتید و کسانی که در مملکت تلاش می‌کنند را  خواهیم داشت، اظهارکرد: هر کاری بتوانیم برای اصلاح وضعیت این عزیزان خواهیم کرد.ما می‌توانیم از دیگران بهتر باشیم.حداقل پایین تر نباشیم. من از گفت‌وگو باکی ندارم. فرصت بگذارند می آییم صحبت می کنیم. حرف منطقی را با جان و دل می پذیریم و حرف هم غیر منطقی بود توضیح می دهیم.

پزشکیان در پایان تاکید کرد: ما می خواهیم کشورمان به جایی برسد که رهبری در چشم انداز مشخص کردند، اما متاسفانه به اسم رهبری کاری می کنیم برخلاف آنچه که در چشم انداز تعیین کردند. رهبری سرافرازی و سربلندی کشور را می خواهند. ما می‌توانیم با اساتید و دانشجویان تمام مشکلات کشور را برطرف کنیم.
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۷-۲۸ ۱۳:۱۴ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها