به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۱۷:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۹۵۶۵۳

چرخش رویکرد آمریکا در مورد حزب‌الله

چرخش رویکرد آمریکا در مورد حزب‌الله
گروه بین الملل: خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:  آمریکا چند هفته بعد از شعله‌ور شدن آتش جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، برخلاف روزهای ابتدایی جنگ، تلاش‌ها برای آتش‌بس را کاهش داده است.
پیشتر آمریکا به همراه فرانسه طرحی برای آتش‌بس سه‌هفته‌ای میان اسرائیل و حزب‌الله ارائه داده بودند، اما اکنون درخواست‌های آمریکا برای آتش‌بس به‌صورت ملموسی فروکش کرده است.
این گزارش می‌افزاید آمریکا از تضعیف حزب‌الله، سود می‌برد و تضعیف این گروه را کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران قلمداد می‌کند.
رویترز می‌گوید صدمات چشمگیر نظامی اسرائیل به حزب‌الله این امید را افزایش می‌دهد که این گروه  با خلع‌سلاح‌ موافقت کند و راه برای انتخاب یک دولت جدید در لبنان نیز هموار شود.
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،  گفت ایالات متحده از تخریب زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله حمایت می‌کند «تا بتوانیم به یک راه‌حل دیپلماتیک برسیم».
این گزارش همچنین می‌افزاید واشینگتن متوجه شده است که نمی‌توان اسرائیل را برای نابودی حزب‌الله مهار کرد؛ اما باز گذاشتن دست اسرائیل در حملات گسترده نیز می‌تواند خطر گسترش جنگ به منطقه را افزایش دهد.جان آلترمن، از مقامات ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا، می‌گوید اگر نمی‌توانیم رویکرد اسرائیل را تغییر دهیم، باید تلاش کنیم آن را به یک شیوهٔ سازنده هدایت کنیم.
ارن دیوید میلر، مذاکره‌کننده سابق وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، نیز گفته است شانس کمی برای مهار اسرائیل دیده می‌شود و از طرفی حمله اسرائیل به حزب‌الله منافعی برای آمریکا دارد.برخی منابع اروپایی نیز به رویترز گفته‌اند که دیگر آمریکا تحرکات معناداری برای ایجاد آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله انجام نمی‌دهد و این جنگ می‌تواند تا هفته‌ها ادامه یابد.

 
برچسب ها: حزب‌الله لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها