به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۱۷:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۹۵۶۵۹

نکاتی کلیدی از کتاب جدید ملانیا ترامپ

نکاتی کلیدی از کتاب جدید ملانیا ترامپ
گروه بین الملل: ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق آمریکا در کتاب خاطرات تازه منتشر شده‌اش، مواضع خود درباره حمایت از حق انتخاب در موضوع سقط جنین، لحظه‌ای که اولین بار دونالد ترامپ را در یک کلوب شبانه در نیویورک ملاقات کرد و شایعات «بی‌رحمانه» درباره ابتلای پسرش به اوتیسم را بیان کرده است.
پیش از انتشار کتاب، چندین رسانه درباره موضوعاتی که در کتاب به آنها پرداخته شده، افشاگری‌ کردند. از جمله دیدگاه‌های او درباره سقط جنین، که بدلیل مواضع ضد سقط جنین همسرش، باعث واکنش‌های منفی شد.اما این کتاب ۲۵۶ صفحه‌ای با عنوان «ملانیا» درباره جزئیات شخصی زندگی این مدل سابق اهل اسلوونی نیست.
در اینجا مهم‌ترین نکات این خاطرات آورده شده است:
۱- ملانیا ترامپ «انرژی مغناطیسی» ترامپ را توصیف می‌کند
ملانیا ترامپ در بخش اول کتاب خود به شرح کار خود به‌عنوان مدل می‌پردازد که او را به نیویورک کشاند و زمینه اولین ملاقاتش با دونالد ترامپ را فراهم کرد.این دیدار در شب جمعه‌ای در سپتامبر ۱۹۸۸ در کلوب «کیت کت» در نیویورک، در طول هفته مد، اتفاق افتاد.به گفته او، مردی - دونالد ترامپ - و «همراه بلوند جذاب» او که پشت میزی در بخش مهمانان ویژه نشسته بودند، به او سلام کردند.ملانیا ترامپ می‌گوید: «از لحظه‌ای که مکالمه ما شروع شد، مجذوب جذابیت و طبیعت آسان‌گیر او شدم.»بر اساس آنچه در کتاب نوشته شده ترامپ از او شماره تلفنش را خواست، اما او نپذیرفت و به‌جای آن از ترامپ خواست شماره خود را بدهد.او چند روز بعد به ترامپ زنگ زد که منجر به اولین قرار آن‌ها در ملک «سون اسپرینگز» ترامپ در منطقه «بدفورد» نیویورک شد.

۲- ملانیا می‌گوید شایعات «بی‌رحمانه» درباره اوتیسم به پسرش آسیب زد
در یکی از بخش‌های شخصی‌تر کتاب، ملانیا ترامپ درباره شایعاتی مبنی بر اینکه پسرش «بارون» اوتیسم دارد، صحبت می‌کند.رزی اودانل، کمدین در شبکه‌های اجتماعی پستی منتشر کرد که در آن گفته بود که «بارون» که در آن زمان ۱۰ ساله بود، اوتیسم دارد و ویدیویی از رفتار و زبان بدن او در رویدادهای مختلف منتشر کرده بود.
ملانیا در کتاب خود می‌نویسد: «از این بی‌رحمی شوکه شدم. برای من واضح بود که او علاقه‌ای به افزایش آگاهی در مورد اوتیسم نداشت. من احساس کردم که او به پسرم حمله کرده چون از شوهرم خوشش نمی‌آید.»ملانیا در کتابش نوشته که اگرچه «هیچ چیز شرم‌آوری در اوتیسم نیست»، اما پسرش، که اکنون ۱۸ سال دارد، مبتلا به اوتیسم نیست.اودانل بعداً بابت این پست عذرخواهی کرد، که به گفته ملانیا ترامپ، او را «خشمگین» کرد.خانم ترامپ نوشته: «من می‌دانستم که توییت او و ویدیوی همراه پربیننده می‌شود و می‌دانستم چقدر به پسرم آسیب می‌زند.»
ملانیا افزود که این حادثه باعث شد او طرح ضدقلدری خود در کاخ سفید را با عنوان «بهترین باش» راه‌اندازی کند.

۳- بانوی اول سابق ادعاهای ترامپ را تکرار می‌کند
اگرچه ملانیا ترامپ ممکن است در مسائلی مثل حق باروری با همسرش اختلاف نظر داشته باشد، اما او به‌طور کلی بسیاری از مواضع ترامپ را بازگو می‌کند، از جمله درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ که ترامپ به جو بایدن باخت.ملانیا با لحنی نرم‌تر از همسرش، نتایج انتخابات را زیر سؤال می‌برد و ادعا می‌کند که تمامی آرا باید در روز انتخابات شمرده می‌شد.
شمارش برگه‌های رای در انتخابات سال ۲۰۲۰ بدلیل شیوع کرونا و اینکه تعداد زیادی از رای دهندگان از طریق پستی رای داده بودند، بیشتر از همیشه طول کشید.ملانیا در کتاب خود می‌نویسد: «این یک آشفتگی بود. من تنها کسی نیستم که نتایج را زیر سؤال می‌برد.»او در ادامه کتاب به روز ۶ ژانویه، زمانی که حامیان همسرش به ساختمان کنگره ایالات متحده حمله کردند، می‌پردازد و تصمیم خود برای محکوم نکردن خشونت را توجیه می‌کند. او ادعا می‌کند که از اتفاقات در حال وقوع در کنگره آگاه نبود.
او می‌نویسد: «اگر من به‌طور کامل از همه جزئیات مطلع بودم، طبیعتاً بلافاصله خشونتی که در ساختمان کنگره رخ داد را محکوم می‌کردم.»

۴-  دیدگاه ملانیا درباره اقدام به ترور ترامپ 
در اواخر کتاب، ملانیا ترامپ به شرح احساساتش در زمان مشاهده تلاش برای ترور همسرش در تلویزیون پرداخته است.ترامپ در این فصل از مبارزات انتخاباتی، با دو اقدام برای ترور مواجه شد؛ اولین بار در یک گردهمایی در ژوئیه در باتلر، در ایالت پنسیلوانیا، زمانی که او در حال سخنرانی برای جمعیت بود.ملانیا که بشدت از مبارزات انتخاباتی دوری می‌کند، در زمانی که این حادثه رخ داد در «بدمینستر»، در ایالت «نیوجرسی»، بود.ملانیا در کتاب خود می‌نویسد: «من هرج و مرج آشکار را تماشا کردم: تیراندازی، واکنش غریزی دونالد که دستش را به طرف سرش برد و واکنش فوری مأموران سرویس مخفی که او را محافظت کردند.»او می‌نویسد: «پس از مدتی که به نظر می‌رسید تا ابد طول کشیده، او بالاخره با همسرش صحبت کرده.»او گفت که بیش از همه نگران پسرش بود که او نیز این حادثه را از تلویزیون تماشا می‌کرد.ملانیا ترامپ می‌نویسد: «هر بار که چهره خونی دونالد را می‌دیدیم، مجبور بودم به خودم یادآوری کنم که من به تازگی با او تلفنی صحبت کرده‌ام.»او در ادامه نجات ترامپ را از این حادثه «چیزی کمتر از یک معجزه» نمی‌داند.

۵- موضع  بانوی اول سابق درباره  سقط جنین
ملانیا ترامپ برخی از بحث‌برانگیزترین اظهارات کتاب خود را پیش از انتشار آن، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و گفت که زنان حق «آزادی فردی» دارند.او در کتاب خاطراتش موضع خود را در این زمینه توضیح می‌دهد و می‌نویسد: «ضروری است که اطمینان حاصل شود زنان در تصمیم‌گیری درباره داشتن فرزند، بر اساس باورهای شخصی خود و بدون دخالت یا فشار دولت، استقلال داشته باشند.»او در ادامه می‌گوید: «حق اساسی یک زن بر آزادی فردی، نسبت به زندگی خود، به او این اختیار را می‌دهد که در صورت تمایل، بارداری خود را خاتمه دهد.»
از زمان انتشار این اظهارات، ملانیا ترامپ با واکنش منفی، از جمله از سوی فعالان ضد سقط جنین در حزب جمهوری‌خواه مواجه شده است.
در حالی که دموکرات‌ها از موضوع حقوق باروری و حق انتخاب بر بدن برای جذب رأی‌دهندگان استفاده کرده‌اند، ترامپ در مورد این موضوع نظرات متفاوتی داشته است. او اعتبار خود را برای کمک به لغو «رو در برابر وید» که حق قانونی سقط جنین را باطل کرد، می‌داند. ( سقط جنین در سراسر ایالات متحده پس از یک حکم مهم در سال ۱۹۷۳ قانونی شد که اغلب به نام پرونده «رو در برابر وید» شناخته می‌شود. دیوان عالی آمریکا پس از حدود نیم قرن حکم تاریخی «رو در برابر وید» مبنی بر به رسمیت شناختن حق زنان در قانون اساسی برای پایان خودخواسته بارداری را لغو کرد.)اما در مواقع دیگر دونالد ترامپ قوانین جمهوری‌خواهان در مورد ممنوعیت سقط جنین را بیش از حد سختگیرانه دانسته است.اما ترامپ گفته است که او همسرش را تشویق کرده تا نظر خود را درباره این موضوع بیان کند.دونالد ترامپ هفته گذشته به فاکس نیوز گفت: «ما -من و ملانیا- درباره آن صحبت کردیم و من گفتم، باید چیزی را که باور داری بنویسی.»


 
برچسب ها: ملانیا ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها