به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۲۲:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۹۵۷۰۴

هادی چوپان هر روز چند وعده غذا می‌خورد؟

هادی چوپان هر روز چند وعده غذا می‌خورد؟
گروه ورزشی: هادی چوپان، اسطوره بدنسازی ایران در معتبرترین مسابقه سالانه بدنسازی یعنی "رقابت‌های مِستِرالمپیا ۲۰۲۴" (Mr. Olympia) که در لاس‌وگاس برگزار شد، دوم شد و جایزه ۲۵۰ هزار دلاری این مسابقات را از آن خود کرد. چوپان سال گذشته هم عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرده بود.
 
به گزارش همشهری آنلاین،مستر المپیا اولین بار در سال ۱۹۶۵ در بروکلین نیویورک برگزار شد و حالا به یک مسابقه‌ جهانی تبدیل شده که از سال ۱۹۹۹ شهر لاس‌وگاس میزبان ثابت آن است. چوپان چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب ‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده ‌است.

گرگ ایرانی از کجا شروع کرد؟
هادی چوپان که ایرانی‌ها او را "گرگ ایران" صدا می زنند، متولد ۴ مهر ۱۳۶۶ و متولد سپیدان استان فارس است. او از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرده و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌ است.
 
این بدن‌ساز حرفه‌ای در نوجوانی گچ‌کار بود و کنار دست برادر بزرگ‌ترش کار می‌کرد. او کل دستمزدش را عصرها در باشگاه بدنسازی هزینه می‌کرد. در ۱۳ سالگی به تشویق برادرش بدن‌سازی را شروع کرد. در سال ۱۳۸۵ هم وقتی ۱۹ ساله بود، برای اولین بار به مقام قهرمانی بزرگسالان استان فارس رسید.

گرگ ایرانی روزانه ۶ وعده غذا می خورد؟
اندام شاهکار هادی چوپان با عضلات بزرگ و تفکیک شده قطعا تنها نتیجه تمرین سنگین و وزنه زدن نیست و به سبک تغذیه او هم مربوط است. برای همین خیلی‌ها دوست دارند بدانند گرگ ایرانی چه نوع سبک تغذیه‌ای دارد، روزانه چند وعده غذا می‌خورد و اصلا چه چیزهایی می‌خورد.

این قهرمان ملی کشورمان برنامه تمرینی و غذایی حرفه‌ای را دنبال می‌کند، برنامه تمرینی او شامل ۵ روز است که در هر روز ۱ تا ۲ گروه عضله را تمرین می‌دهد و برنامه غذایی‌اش هم شامل ۶ وعده با پروتئین زیاد است. چوپان برای حفظ رژیم ورزشی شدید خود از یک رژیم غذایی متعادل استفاده می‌کند. برخلاف بسیاری از بدن‌سازان، چوپان کربوهیدرات را به نفع پروتئین و چربی حذف نکرده است.

خود چوپان در مصاحبه‌هایش وعده‌های غذایی‌اش را این طور توضیح داده است؛
صبحانه؛ ۳۵۰ گرم ماهی، ۲۵۰ گرم کلم بروکلی و یک هویج. گاهی هم تخم مرغ کامل، سفیده تخم مرغ و برنج.
میان‌وعده صبح؛ ۴ عدد فیله مرغ، ۳۰ قاشق برنج و ۲۰۰ گرم قارچ
ناهار؛ ۶ عدد فیله مرغ، برنج و کاهو
میان‌وعده عصر؛ ۶ فیله گوساله به همراه برنج و کاهو
شام؛ ۳۵۰ گرم استیک گوشت، برنج و کاهو
میان‌وعده شب؛ فیله مرغ و هویج

این ۶ وعده غذایی بیش از ۳۰۰۰ کالری دارند. برای حجیم‌سازی، چوپان مصرف کربوهیدرات خود را افزایش می‌دهد و گاهی تا ۴۰۰۰ کالری هم مصرف کند. گفته می‌شود که این برنامه غذایی هر روز بیش از ۵ میلیون تومان هزینه دارد. جدا از وعده‌های غذایی، چوپان مکمل‌ها و ویتامین‌های مختلفی هم در طول روز مصرف می‌کند.

برای بدن‌سازی به چه چیزهایی نیاز داریم؟
داشتن برنامه ورزشی و تغذیه‌ای مناسب در بدن‌سازی حرف اول و آخر را می‌زند و اهمیت بسیار زیادی دارد و گرگ ایرانی از همه این برنامه‌ها تبعیت می‌کند. به گفته خودش او گاهی شیطنت‌هایی در برنامه غذایی‌اش می‌کند تا فقط لذت ببرد، اما روتین کلی او کاملا سالم است. برای چوپان سلامت روان هم اهمیت زیادی دارد.اما ببینیم بدن‌سازی به چه چیزهایی نیاز دارد و هادی چوپان چه کارهایی انجام می‌دهد که هم سلامت جسم و روانش فراهم شده و هم در حد قهرمانی دنیا می‌درخشد.

رشد و تقویت عضلات: بدن‌سازی بدون یک برنامه ورزشی منظم نتیجه‌بخش نیست. تمرینات مختلف بدن‌سازی باعث رشد و تقویت عضلات می‌شوند و برای دستیابی به نتایج مطلوب، نیاز به برنامه‌ریزی و مداومت دارند.

بهبود عملکرد فیزیکی: ورزش‌های بدن‌سازی منجر به افزایش قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری و تعادل بدنی می‌شوند که همگی عوامل مهمی برای بهبود عملکرد فیزیکی در طول زندگی هستند.

سوزاندن چربی و حفظ وزن مناسب: بدن‌سازی باعث افزایش سرعت متابولیسم می‌شود که منجر به سوزاندن چربی‌ها و حفظ وزن مناسب می‌شود.

تغذیه مناسب: بدن‌سازی نیازمند مواد غذایی با ارزش و تغذیه‌ای مناسب است. مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا، کربوهیدرات معتدل و چربی‌های سالم برای رشد و بازسازی عضلات بسیار حیاتی است.

سلامت روحی: بدن‌سازی به افزایش سطح هورمون‌های خوبی مثل اندورفین می‌انجامند که بهبود حالت روحی و کاهش استرس و اضطراب را به دنبال دارد. داشتن بدنی سالم، قوی و متناسب باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شود.

آسیب دیدن شنوایی گرگ ایران
خوب است بدانید چوپان قبل از ورود به بدن‌سازی به بوکس علاقه‌مند بود. ورزشی که باعث شد این قهرمان ۲۰ درصد شنوایی خود را از دست بدهد. درواقع ضربات سنگین به سر او باعث این اتفاق شد. او بعداً نظرش تغییر کرد و فقط روی بدنسازی متمرکز شد. او با وزن ۱۰۰ کیلوگرم و قد ۱.۶۹ تقریبا ۵ روز در هفته تمرین می‌کند و با آنکه به رشته ورزشی خود عشق می‌رورزد، اما علاقه‌ای به حضور فرزندانش - حافظ و نادیا - در بدن‌سازی ندارد.
برچسب ها: هادی چوپان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها