به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ - ۱۶:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۹۶۰۴۳

کمتر غذا بخورید و بیشتر عمر کنید

کمتر غذا بخورید و بیشتر عمر کنید
گروه علمی: دانشمندان مدت‌هاست می‌دانند که رژیم «کاهش کالری» یا Calorie restriction (رژیمی با محدودیت‌های طولانی مدت در مصرف غذا) طول عمر را در حیوانات آزمایشگاهی افزایش می‌دهد. همچنین برخی از مطالعات نشان داده‌اند که رژیم فستینگ متناوب، که شامل دوره‌های کوتاه محرومیت از غذا است، نیز به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

اکنون محققان شرکت آمریکایی Calico life sciences، برای بررسی دقیق‌تر این رژیم‌های غذایی مختلف، روی ٩۶٠ موش آزمایش انجام دادند. برخی از موش‌ها تحت رژیم‌های غذایی کاهش کالری قرار گرفتند، رژیم گروهی دیگر فستینگ بود و برخی از موش‌ها نیز اجازه داشتند آزادانه غذا بخورند.
 
محققان دریافتند که کاهش ۴٠ درصد کالری بیشترین میزان طول عمر را به همراه داشت، اما رژیم فستینگ متناوب و محدودیت کالری، کمتر باعث افزایش طول عمر شد. موش‌هایی که تحت این رژیم بودند، تغییرات متابولیکی مطلوبی مانند کاهش چربی بدن و سطح قند خون را نشان دادند.
 
در کمال تعجب این پژوهش نشان داد موش‌هایی که بیشترین وزن خود را از دست دادند، نسبت به حیواناتی که مقادیر نسبتاً متوسطی وزن کم کردند، در سنین پایین‌تری مردند. این امر نشان می‌دهد که فرایندهایی فراتر از تنظیم متابولیک ساده بدن وجود دارد. به‌طورکلی آنچه برای افزایش طول عمر اهمیت داشت، ویژگی‌های مربوط به سلامت سیستم ایمنی و عملکرد گلبول‌های قرمز بود.
مرجع : دیجیاتو
برچسب ها: تحقیقات علمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها