به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۱۴:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۹۶۲۱۵

کشورهای جنوب جهانی قدرتمند می‌ شوند

کشورهای جنوب جهانی قدرتمند می‌ شوند
گروه اقتصادی: چین اعلام کرد به‌طور همه جانبه با روسیه در سازماندهی اجلاس بریکس همکاری خواهد کرد و تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که این دوره واقعاً دوران کشورهای جنوب جهانی در حاکمیت جهانی است.
 
به گزارش ایسنا، ژانگ هانهویی، سفیر چین در روسیه در افتتاحیه کنفرانس روسیه و چین باشگاه گفتگوی بین‌المللی «والدای» گفت چین با روسیه در سازماندهی اجلاس بریکس در کازان و تلاش برای متحد کردن جنوب جهانی به‌طور کامل همکاری خواهد کرد.

سفیر چین اظهار کرد چند روز دیگر، کازان میزبان رویداد مهم نشست بریکس خواهد بود و چین به‌طور کامل با طرف روسی در سازماندهی آن، تقویت بیشتر مکانیسم بریکس، متحد کردن جنوب جهانی و حمایت از عدالت بین‌المللی همکاری خواهد کرد.او خاطرنشان کرد چین در سال جاری ریاست سازمان همکاری شانگهای (SCO) را بر عهده گرفت، در حالی که روسیه ریاست بریکس را بر عهده دارد و ۲ کشور در این نقش‌ها قاطعانه از یکدیگر حمایت می‌کنند.

این دیپلمات افزود ما در حال ترویج همسویی سازمان همکاری شانگهای و بریکس هستیم و تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که این دوره واقعا دوران کشورهای جنوب جهانی در حاکمیت جهانی است.ژانگ هانهوی همچنین یادآور شد که سومین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) در ماه جولای امسال برگزار شد و برنامه‌های منظمی را برای تعمیق بیشتر اصلاحات با هدف ارتقای مدرنیزاسیون با ویژگی‌های چینی ارائه کرد و سیگنال روشنی به جهان ارسال شد که اصلاحات متوقف نمی‌شود.
 
وی افزود: ما در حال ایجاد فرصت‌های جدیدی برای همکاری روسیه و چین هستیم و از همه دوستان روسی خود دعوت می‌کنیم تا این فرصت‌ها را برای توسعه چین به اشتراک بگذارند و در احیای کشورهای ما و دوستی بین نسل‌های ما سهیم باشند.بیزنس نوشت، سفیر چین تاکید کرد که غرب در تلاش است تا وحدت بین مسکو و پکن را تضعیف کند اما این تلاش‌ها محکوم به شکست است.
برچسب ها: بریکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها