به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ - ۲۲:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۴۹۷۴۱۸

عراقچی: آینده بریکس نویدبخش است

عراقچی: آینده بریکس نویدبخش است
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که آینده گروه بریکس «نویدبخش» است، گفت برخلاف آمریکا که سیاست هژمونی در نظم نوین جهانی را دنبال می‌کند، هدف این گروه بنا نهادن نظم جهانی مبتنی بر صلح و عدالت است.

به گزارش ایسنا، «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست بریکس به همراه «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به شهر کازان روسیه سفر کرده، در حاشیه این نشست گفت که هدف گروه بریکس تلاش برای ایجاد نظم جهانی مبتنی بر عدالت و صلح است.عراقچی در گفتگو با شبکه روسی ایزوستیا، اشاره کرد که آینده بریکس نویدبخش است و تعداد از کشور‌ها و شرکایی که تمایل خود به ملحق شدن در این گروه را اعلام کرده‌اند، افزایش یافته است.
 
او بیان کرد: این نشان می‌دهد کشور‌ها اهمیت بریکس، ایدئولوژی و اهداف این سازمان را درک می‌کنند که تمایل به ایجاد یک نظم جهانی مبتنی بر عدالت و صلح است.دیپلمات‌عالی‌رتبه ایران تاکید کرد که آمریکا تمایل دارد که سیاست خصمانه هژمونی خود را در نظم نوین جهانی ادامه دهد.

اگرچه عراقچی بیان کرد که این اتفاق رخ نخواهد داد، چراکه آمریکا به تدریج ضعیف‌تر می‌شود و کشور‌هایی که به بریکس می‌پیوندند نیز از تغییر دادن نظم جهانی و بنا نهادن آن بر اساس عدالت و صلح حمایت می‌کنند.عراقچی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم آمریکا به اندازه کافی برای این کار قوی باشد.
برچسب ها: عباس عراقچي
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۸-۰۹ ۱۷:۵۵ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها